Page 27 - ATLETİZM 12
P. 27
1 1
KOŞULAR KOŞULAR
UYGULAMA: 400 M KOŞUYORUM! AKRAN DEĞERLENDİRME FORMU
Açıklama UYGULAMA: 400 m KOŞUYORUM!
Bu uygulamada 400 m koşusu yapılacaktır (Görsel 1.19).
Hazırlık Aşağıda 400 m koşusu tekniğine ait davranışlar verilmiştir. Arkadaşınızı tekniği uygularken gözlemleyiniz. Her
Uygulamayı öğretmeninizin rehberliğinde okulunuzda veya yakın çevrenizde bulunan atletizm maddedeki davranışa ilişkin uygun puanın altına (X) işareti koyarak formu doldurduktan sonra alınan puanların
toplamına göre değerlendirme yapınız.
pistinde gerçekleştiriniz. Genel ve özel ısınma hareketlerini 15 dakika süresince yapınız. 400 m’lik bir
koşu alanı belirleyiniz, başlama ve bitiş noktalarına huni koyunuz ve her bir öğrenci için bir kulvar çiziniz. 400 m Koşan Öğrencinin Adı Soyadı:
Yarışacağınız kulvarı belirlemek için kura çekimi yapınız. Çıkış takozlarını kulvar farkına göre yerleştiriniz. 1 Puan 2 Puan 3 Puan
Eğer takoz yoksa takozsuz alçak çıkış yaparak koşuya başlayınız. Gözlemlenecek Davranışlar
Not: Gerekli güvenlik önlemlerini aldıktan sonra uygulamaya başlayınız! “Yerlerinize!” komutuyla çıkış takozunun yanına geldi ve ilk adımı
Uygulama 1 atacağı ayağını, takozun geride duran bloğuna, diğer ayağını öndeki
• Bir öğrenciyi başlangıç hakemi, bir öğrenciyi kronometre hakemi, bir öğrenciyi derece yazıcı, bir bloğuna yerleştirdi.
öğrenciyi de Akran Değerlendirme Formunu yazıcı olarak belirleyiniz. 2 Arka bloğa yerleşen destek ayağının dizini yere koydu.
• Koşuyu yapacağınız pistteki kulvar sayısına göre kulvar yerleşimi yapınız. Takoza Yerleşme Evresi
• Başlangıç hakemi olarak belirlediğiniz arkadaşınızın vereceği komutla yarışa başlayınız. 3 Takoz bekleyişinde ayak uçları zemine değiyordu.
• Koşan arkadaşınız için Akran Değerlendirme Formu’nu doldurunuz. 4 Ellerini çıkış çizgisinin gerisinde, çizgiye paralel olarak yerleştirdi.
• Herkes için akran değerlendirme formu dolduruluncaya kadar uygulamaya devam ediniz.
• Uygulamanın bitiminde derece yazıcı öğrencinin yazdığı zamanlara göre en iyi koşu zamanına sahip 5 Kollarının açıklığı omuz genişliğindeydi.
öğrenciyi belirleyiniz ve tebrik ediniz.
• Soğuma hareketlerini yaparak uygulamayı sonlandırınız. 6 “Dikkat!” komutunun gelmesiyle çıkış takozunun ön bloğunda
duran bacağının diz açısı 90 derece olacak şekilde pozisyon aldı.
“Dikkat!” komutunun gelmesiyle çıkış takozunun arka blokta duran
7 bacağının diz açısı 120-130 derece olacak şekilde pozisyon aldı.
Çıkış Evresi 8 Kalçası omuzlarından daha yukarıya geldi.
9 “Çık!” komutuyla beraber, bacaklarıyla takozu hızla iterek ileriye
doğru hamle yaptı.
Gövdesi, çıkış esnasında yere ortalama 40-50 derecelik bir açıda
10
pozisyon aldı.
Kolları, bacaklarıyla uyumlu olarak senkronize bir şekilde hareket
11 etti. Öne adım alan bacağının çaprazında bulunan kolu, dirsekten
bükülerek öne ve yukarıya doğru hareket etti.
Koşunun ilk 60-100 m’ye kadar olan bölümünde maksimum hızının
12 %90’lık bölümüne ulaştı.
Koşu Evresi 13 Koşunun ilk 60 m’den son 80-100 m’sine kadar ulaştığı maksimum
hızı azaltmadan devam ettirdi.
14 Kendi parkurunda koştu. Virajlarda da kendi parkurunda koşmaya
devam etti.
15 Koşunun sonuna kadar hızını koruyabildi.
16 Koşunun bitmesiyle birlikte yavaş yavaş hızını azaltarak durdu.
Toplam Puan
DEĞERLENDİRME
16 – 26 Puan: Daha Çok Çalışmaya İhtiyacı Var
27 – 37 Puan: Kısmen Başarılı
38 – 48 Puan: Başarılı
Görsel 1.19: 400 m çıkış yapan atletler
24 25