Page 23 - GENEL JİMNASTİK 10
P. 23

1     6      K O Ş U L A R




           Dersin ısınma devresinde veya gösterilerde program gereği yapılan koşulardır. Koşu adımı sırasında iki
        ayak da yerden kesilmiş durumdadır. Kollar dirseklerden bükülü koşu ritmine göre ileri geri sallanır. Koşular;
        bacak kaslarının gelişimine yardımcı olur, kan dolaşımını uyarır, organizmanın her tarafını saracak şekilde
        ısınmasını  sağlar  ve  kas  gruplarına  kan  götürülmesine  yardımcı  olur.  Gençlerde  koşuyu  oyun  şeklinde
        yaptırmak gerekir. Temel becerilerin geliştirilmesinde koşu farklı kol, bacak ve gövde hareketleriyle kombine
        edilmelidir.

           Koşular,  uygun adım ve adi adım olmak üzere ikiye ayrılır:





           1. Tempolu (Uygun Adım) Koşu: “Koşar adım
        marş!” komutuyla  verilen tempoya uyarak sol ayak-
        la yapılan koşudur. Gövde hafif öne eğik, kollar dir-
        sekten bükülüdür. Ayak topukları yere basmaz. Bu
        koşular jimnastik koşularıdır, atletizmdeki koşularla
        karıştırılmamalıdır.  Koşu  anında  aralık  ve  mesa-
        feler  korunmalıdır.  Uygun  adım  koşularda  tempo;
        sayı sayma, el çırpma, slogan söyleme gibi akustik
        yardımcılarla sağlanabilir (1.16. Görsel).




                                                                          1.16. Görsel: Tempolu koşu











           2.  Temposuz  (Adi  Adım)  Koşu:  Tempo  ver-
        meden serbest olarak yapılan koşudur. Adım birliği
        aranmaz. Sıra özellikleri, aralık, mesafe koşu süre-
        since korunmalıdır (1.17. Görsel).











                                                                         1.17. Görsel: Temposuz koşu


                            E T K İ N L İ K                BİZ DAHA İYİYİZ




             Öğretmen rehberliğinde sınıf üç ya da dört gruba ayrılır. Her grup için seçilen bir kişi takım kaptanı
          olarak belirlenir. Bu kişi düzen alıştırmalarında “Yürürken Dönüşler ve Koşular” konularını açıklar ve bu
          çalışmaları uygulatır. Uygulama çalışmaları her tekrarda yeni bir kaptan belirleyerek yönergeye uygun
          olarak bol tekrarla çalışılır. Çalışmalar sınıftaki diğer gruplara da sunulur.





                                                           21
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28