Page 114 - SPORCU SAĞLIĞI 11
P. 114
9. ÜNİTE SPORCU SAĞLIĞI
112 Masaj Manipülasyonları
Uygulamada 3. ÇALIŞMA
dikkat edilecek hususlar Masaj tekniği : Friksiyon
‣ Dokulara uygu- Başlama pozisyonu : Masaj yapılacak sporcu, masaj masasına yüzüstü uzanır. Masaj
lanacak basıncın
şiddeti yavaş yavaş uygulayıcısı sporcunun ayaklarının karşısına geçer ve sol eliyle sporcunun ayak bileğinden
kavrar.
arttırılmalıdır. Uygulama : Sağ el başparmağının iç kısmı ile bacağın arka adale grubuna sabit ya
‣ Uygulama yapılır- da dairesel noktasal baskı uygulaması yapılır. Dairesel noktasal baskı saat yönünde
ken elin deri üze- uygulanmalıdır. Bu uygulama antrenman ve yarışmalar esnasında gerçekleşen kramplarda
rinde kaymamasına
dikkat edilmelidir. o kas gruplarını rahatlatarak ağrının giderilmesine yardımcı olur. Aynı uygulama el
değiştirerek uyluk kaslarına da yapılır. Daha derin kas gruplarına ulaşabilmek için derin
friksiyon uygulaması da yapılabilir. Bu uygulamada eller üst üste konularak parmakların
kayması engellenir.
Uygulama 4-5 defa, 30 saniye aralıklarla tekrarlanır.
Friksiyon Tekniği Değerlendirme Formu
Bu form yaptığınız çalışmayı değerlendirmeniz amacıyla hazırlanmıştır. Her bir ölçütü okuyarak
EVET ya da HAYIR seçeneğine (X) işareti koyunuz. Çalışma ile ilgili düşüncelerinizi yazınız.
ÖLÇÜTLER EVET HAYIR
Masaj öncesi masaj ortamını ve malzemeleri hazırladınız mı?
Başlangıç pozisyonunu doğru yaptınız mı?
Sağ el baş parmağı ile arka adale grubuna sabit ya da dairesel noktasal baskı
uyguladınız mı?
Dairesel baskıyı saat yönünde yaptınız mı?
Aynı uygulamayı el değiştirerek uyluk kaslarına yaptınız mı?
Ellerinizi üst üste koyarak kaymasını engellediniz mi?
Uygulamayı 3-4 defa, 30 saniye aralıklarla tekrarladınız mı?
ÖĞRENCİ GÖRÜŞÜ:
Bu çalışma ile ilgili düşüncelerim....................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................