Page 21 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Klavuz Kitabı
P. 21
TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI
Alan becerilerinin yanı sıra
kavramsal
beceriler, sosyal-duygusal
öğrenme becerileri ve Geliştirilen erdem-değer-eylem
okuryazarlık becerileri çerçevesiyle “huzurlu insan”, “huzurlu
kullanılarak beceri odaklı aile ve toplum” ve “yaşanabilir bir çevre”
öğretim programları oluşturulması hedeflenmiştir.
oluşturulmuştur. Bu çerçevede millî ve manevi
değerlerimizin yanı sıra bu değerlerin
evrensel boyutlarına da yer verilmiştir.
Temel Kabuller
BECERİLERİN DESTEKLEYİCİSİ EĞİLİMLER Ön Değerlendirme Süreci F A R K L I L
ÖĞRENCİ PROFİLİ
KAVRAMSAL BECERİLER - ALAN BECERİLERİ - İÇERİK ÇERÇEVESİ (ALAN BİLGİSİ)
ÖĞRETİM
ÖĞRENME KANITLARI
PROGRAMLARININ ÖĞRENME (ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME) ÖĞRENME-ÖĞRETME Ö Ğ R E T M E N YA N S I T M A L A R I
YAŞANTILARI
ÇIKTILARI
TEMEL YAKLAŞIMI Köprü Kurma A Ş T I R M A
Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri Öğrenme-Öğretme Uygulamaları
Erdem-Değer-Eylem
Sistem Düşüncesi
PROGRAMLAR ARASI BİLEŞENLER
Bu program; millî kimlik oluşumuna
katkı sağlamayı, millî bilince sahip
şahsiyetlerden oluşan bir toplum
Bütüncül modelde "yetkin ve erdemli" oluşturmayı, hem mensup olduğu
olmayı önceleyen bir öğrenci millete hem de insanlığa fayda
profiline yer verilmiştir. Zamansal, sağlayacak güzel işler yapmayı;
ontolojik ve epistemolojik bütünlüğün beden, zihin, kalp ve ruh bütünlüğüne
tamamlayıcı yönü olarak da aksiyolojik sahip ahlaklı ve erdemli nesiller
olgunluğun sağlanması gerektiğine yetiştirmeyi hedefleyen özgün bir
vurgu yapılmıştır.
yaklaşımla yapılandırılmıştır.
Bilgi Görseli: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli
21