Page 21 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Klavuz Kitabı
P. 21

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI





                       Alan becerilerinin yanı sıra
                       kavramsal
                       beceriler, sosyal-duygusal
                       öğrenme becerileri ve              Geliştirilen erdem-değer-eylem
                       okuryazarlık becerileri            çerçevesiyle “huzurlu insan”, “huzurlu
                       kullanılarak beceri odaklı         aile ve toplum” ve “yaşanabilir bir çevre”
                       öğretim programları                oluşturulması hedeflenmiştir.
                       oluşturulmuştur.                   Bu çerçevede millî ve manevi
                                                          değerlerimizin yanı sıra bu değerlerin
                                                          evrensel boyutlarına da yer verilmiştir.











                                                                                          Temel Kabuller


                                                       BECERİLERİN DESTEKLEYİCİSİ EĞİLİMLER  Ön Değerlendirme Süreci  F A R K L I L
                               ÖĞRENCİ PROFİLİ
                      KAVRAMSAL BECERİLER - ALAN BECERİLERİ - İÇERİK ÇERÇEVESİ (ALAN BİLGİSİ)
                                 ÖĞRETİM
                                                                 ÖĞRENME KANITLARI
                               PROGRAMLARININ            ÖĞRENME  (ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME)  ÖĞRENME-ÖĞRETME   Ö Ğ R E T M E N   YA N S I T M A L A R I
                                                                            YAŞANTILARI
                                                         ÇIKTILARI
                               TEMEL YAKLAŞIMI                                                Köprü Kurma  A Ş T I R M A
                                                         Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri  Öğrenme-Öğretme Uygulamaları
                                                             Erdem-Değer-Eylem
                                                              Sistem Düşüncesi
                         PROGRAMLAR ARASI BİLEŞENLER









                                                                          Bu program; millî kimlik oluşumuna
                                                                          katkı sağlamayı, millî bilince sahip
                                                                          şahsiyetlerden oluşan bir toplum
                   Bütüncül modelde "yetkin ve erdemli"                   oluşturmayı, hem mensup olduğu
                   olmayı önceleyen bir öğrenci                           millete hem de insanlığa fayda
                   profiline yer verilmiştir. Zamansal,                   sağlayacak güzel işler yapmayı;
                   ontolojik ve epistemolojik bütünlüğün                  beden, zihin, kalp ve ruh bütünlüğüne
                   tamamlayıcı yönü olarak da aksiyolojik                 sahip ahlaklı ve erdemli nesiller
                   olgunluğun sağlanması gerektiğine                      yetiştirmeyi hedefleyen özgün bir
                   vurgu yapılmıştır.
                                                                          yaklaşımla yapılandırılmıştır.






                                            Bilgi Görseli: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli







                                                                                                                 21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26