Page 26 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Klavuz Kitabı
P. 26

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI

               tanımlanmıştır.  Bütünleşik  beceriler  farklı  derslerde  öğrenme  çıktısı  olarak  kullanılabilmektedir.  Örneğin
               bütünleşik becerilerden tartışma becerisinin tarih ve matematik derslerinde öğrenme çıktısı olarak nasıl ifade
               edildiği örneklerde gösterilmiştir.





                   ÖĞRENME ÇIKTILARI TAR.10.2.1. Osmanlı Devleti’nin kuruluşuna dair farklı görüşleri tartışabilme
                VE SÜREÇ BİLEŞENLERİ     a) Tarihçilerin Osmanlı Devleti’nin kuruluşuna dair öne sürdüğü farklı görüşlerin ben-
                                           zer ve farklı yönlerini belirler.
                                         b) Tarihçilerin Osmanlı Devleti’nin kuruluşuna dair öne sürdüğü görüşlerin güçlü ve
                                           zayıf yönleri ile tutarsızlıklarını tespit eder.
                                         c) Tarihçilerin Osmanlı Devleti’nin kuruluşuna dair öne sürdüğü görüşleri gerekçele-
                                           riyle çürütür veya kabul eder.





                        KB2.18. Tartışma Becerisi 10.sınıf Tarih Dersi Öğretim Programı'nın 2.ünitesi "Beylikten
                        Devlete Osmanlı (1299-1453)"da öğrenme çıktısı olarak kullanılmıştır.








                        MAT.11.3.2. Günlük hayatta karşılaşılan veya başkaları tarafından oluşturulan iki nicel de-
                            ğişkenli verilerin ilişkililiğine dayalı istatistiksel görsel, özet, sonuç, yorum, çıkarım
                            ve/veya tahminleri tartışabilme
                            a) Günlük hayatta karşılaşılan veya başkaları tarafından oluşturulan iki nicel değişken
                              arasındaki ilişkililiğe dair istatistiksel görsel, özet, sonuç, yorum, çıkarım ve/veya
                              tahminlere yönelik istatistiksel temellendirme yapar.
                            b) Günlük hayatta karşılaşılan veya başkaları tarafından oluşturulan iki nicel değişken
                              arasındaki ilişkililiğe dair istatistiksel görsel, özet, sonuç, yorum, çıkarım ve/veya
                              tahminlere yönelik hataları ve/veya yanlılıkları tespit eder.
                            c) Günlük hayatta karşılaşılan veya başkaları tarafından oluşturulan iki nicel değişken
                              arasındaki ilişkililiğe dair çürütür/kabul eder.




                        12. sınıf Matematik Dersi Öğretim Programının İstatiksel Araştırma Süreci 3.temasında
                        KB2.18 Tartışma bütünleşik becerisi öğrenme çıktısı olarak görülmektedir.






               Bütünleşik beceriler bazen doğrudan ele alınıp tek başına bir öğrenme çıktısı olabiliyorken bazen de beceriler
               arası  ilişkilerde  yer  alarak  öğrenme  yaşantısında  karşımıza  çıkabilir.  Beceriler  arası  ilişkiler,  öğrenme
               çıktılarında  doğrudan  yer  verilmeyen  ancak  bu  çıktılardaki  becerilerle  ilişkilendirilerek  öğrenme-öğretme
               yaşantılarında yer verilen diğer alana özgü ve kavramsal becerileri ifade eder.












      26
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31