Page 26 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Klavuz Kitabı
P. 26
TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI
tanımlanmıştır. Bütünleşik beceriler farklı derslerde öğrenme çıktısı olarak kullanılabilmektedir. Örneğin
bütünleşik becerilerden tartışma becerisinin tarih ve matematik derslerinde öğrenme çıktısı olarak nasıl ifade
edildiği örneklerde gösterilmiştir.
ÖĞRENME ÇIKTILARI TAR.10.2.1. Osmanlı Devleti’nin kuruluşuna dair farklı görüşleri tartışabilme
VE SÜREÇ BİLEŞENLERİ a) Tarihçilerin Osmanlı Devleti’nin kuruluşuna dair öne sürdüğü farklı görüşlerin ben-
zer ve farklı yönlerini belirler.
b) Tarihçilerin Osmanlı Devleti’nin kuruluşuna dair öne sürdüğü görüşlerin güçlü ve
zayıf yönleri ile tutarsızlıklarını tespit eder.
c) Tarihçilerin Osmanlı Devleti’nin kuruluşuna dair öne sürdüğü görüşleri gerekçele-
riyle çürütür veya kabul eder.
KB2.18. Tartışma Becerisi 10.sınıf Tarih Dersi Öğretim Programı'nın 2.ünitesi "Beylikten
Devlete Osmanlı (1299-1453)"da öğrenme çıktısı olarak kullanılmıştır.
MAT.11.3.2. Günlük hayatta karşılaşılan veya başkaları tarafından oluşturulan iki nicel de-
ğişkenli verilerin ilişkililiğine dayalı istatistiksel görsel, özet, sonuç, yorum, çıkarım
ve/veya tahminleri tartışabilme
a) Günlük hayatta karşılaşılan veya başkaları tarafından oluşturulan iki nicel değişken
arasındaki ilişkililiğe dair istatistiksel görsel, özet, sonuç, yorum, çıkarım ve/veya
tahminlere yönelik istatistiksel temellendirme yapar.
b) Günlük hayatta karşılaşılan veya başkaları tarafından oluşturulan iki nicel değişken
arasındaki ilişkililiğe dair istatistiksel görsel, özet, sonuç, yorum, çıkarım ve/veya
tahminlere yönelik hataları ve/veya yanlılıkları tespit eder.
c) Günlük hayatta karşılaşılan veya başkaları tarafından oluşturulan iki nicel değişken
arasındaki ilişkililiğe dair çürütür/kabul eder.
12. sınıf Matematik Dersi Öğretim Programının İstatiksel Araştırma Süreci 3.temasında
KB2.18 Tartışma bütünleşik becerisi öğrenme çıktısı olarak görülmektedir.
Bütünleşik beceriler bazen doğrudan ele alınıp tek başına bir öğrenme çıktısı olabiliyorken bazen de beceriler
arası ilişkilerde yer alarak öğrenme yaşantısında karşımıza çıkabilir. Beceriler arası ilişkiler, öğrenme
çıktılarında doğrudan yer verilmeyen ancak bu çıktılardaki becerilerle ilişkilendirilerek öğrenme-öğretme
yaşantılarında yer verilen diğer alana özgü ve kavramsal becerileri ifade eder.
26