Page 30 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Klavuz Kitabı
P. 30
TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ndeki tüm unsurlar, birbirleriyle bağlantılı bir sistem oluşturur. Bu nedenle
diğer bileşenler gibi fiziksel becerilerin de öğretim programlarının yapısına nüfuz etmesini sağlamak, öğretme
ve öğrenme deneyimlerinin düzenlenmesine katkıda bulunur. Fiziksel becerileri geliştirmek bireylerin daha
sağlıklı ve bilinçli olmasına, yaşam kalitelerinin iyileşmesine ve fiziksel aktivitelerden keyif almasına olanak
tanır. Bu becerileri geliştiren kişiler, spor yaparak bedenlerini daha doğru şekilde kullanır ve aktif bir yaşam
tarzını benimser. Bireylerin sağlıklı ve huzurlu olması toplumsal refahı da beraberinde getirir. Dolayısıyla
öğretim programları hazırlanırken her öğrencinin farklı yeteneklere ve ilgi alanlarına sahip olduğu göz önünde
bulundurularak çeşitli fiziksel aktiviteler yoluyla öğrenci gelişiminin tamamlanması hedeflenmiştir.
Öğrenme-öğretme COĞ.9.2.3
Uygulamaları COĞ.9.2.1.
Bu ünitede performans görevi olarak öğrencilerden dilsiz harita üzerinde belirli bir konu
Örnek haritalar aracılığıyla haritada kullanılan başlık, sembol, renkler ve kenar bilgileri
içeriğine sahip harita oluşturmaları istenebilir. Performans görevi, analitik dereceli puan-
lama anahtarı ve öz değerlendirme formuyla değerlendirilebilir (SDB1.1, SDB1.2, SDB1.3).
9. sınıf Coğrafya Dersi Öğretim Programı'nın "Mekânsal Bilgi Teknolojileri" başlıklı 2.
ünitesinde harita kullanımı ve çizimiyle ilgili bir etkinlik planlanmış, bu yolla öğrencilerin
fiziksel gelişimleri desteklenmiştir.
Öğrenme-öğretme MAT.H.1.1
Uygulamaları COĞ.9.2.1.
Doğrusal ilişkiler içeren problemlerden elde edilen veriler; tablo, cebirsel ve grafik tem-
Örnek haritalar aracılığıyla haritada kullanılan başlık, sembol, renkler ve kenar bilgileri
sillerle ifade edilir (MAB2, MAB3). Bu problemlerde yer alan doğrusal ilişkiyi temsil eden
doğruların eğiminin pozitif/negatif olması durumlarına, bu doğruların orijinden geçen/
geçmeyen farklı durumlar içermesine dikkat edilir. Doğruların tablo, cebirsel ve grafik
temsillerinde elektronik tablo ve dijital grafik hesaplayıcılar içeren matematik yazılımları
kullanılır (D3.3). Problemdeki bilgilere göre öğrencilerin elektronik tabloyu doldurmaları ve
doğrusal ilişkiyi keşfettikten sonra elektronik tablo yardımıyla problemdeki bağlama uygun
başka noktalar bulmaları sağlanır. Tablodaki değerlerin bağımlı-bağımsız değişkene göre
dik koordinat sisteminde noktalarla temsil edildiği çalışmalar için dijital grafik hesapla-
yıcı içeren matematik yazılımları kullanılır. İki nokta verildiğinde bu noktalarla aynı doğru
üzerinde olacak üçüncü bir nokta bulmaya dönük çalışmalar için öğrenciler, dijital grafik
hesaplayıcılar içeren matematik yazılımları kullanır. Bu matematiksel araç ve teknolojile-
rin hangi durumlarda ve nasıl kullanılacağına ilişkin örnek çalışmalar yapılır (OB2, SDB1.2).
Ortaöğretim hazırlık sınıfı Matematik Dersi Öğretim Programı'nın "Nicelikler ve
Değişimler" başlıklı 1. temasında öğrencilerden dijital araç ve teknolojiler hakkında bazı
çalışmalar yapmaları istenerek fiziksel becerilerinin gelişmesine katkıda bulunulmuştur.
30