Page 30 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Klavuz Kitabı
P. 30

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI


               Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ndeki tüm unsurlar, birbirleriyle bağlantılı bir sistem oluşturur. Bu nedenle
               diğer bileşenler gibi fiziksel becerilerin de öğretim programlarının yapısına nüfuz etmesini sağlamak, öğretme
               ve öğrenme deneyimlerinin düzenlenmesine katkıda bulunur. Fiziksel becerileri geliştirmek bireylerin daha
               sağlıklı ve bilinçli olmasına, yaşam kalitelerinin iyileşmesine ve fiziksel aktivitelerden keyif almasına olanak
               tanır. Bu becerileri geliştiren kişiler, spor yaparak bedenlerini daha doğru şekilde kullanır ve aktif bir yaşam
               tarzını benimser. Bireylerin sağlıklı ve huzurlu olması toplumsal refahı da beraberinde getirir. Dolayısıyla
               öğretim programları hazırlanırken her öğrencinin farklı yeteneklere ve ilgi alanlarına sahip olduğu göz önünde
               bulundurularak çeşitli fiziksel aktiviteler yoluyla öğrenci gelişiminin tamamlanması hedeflenmiştir.


                   Öğrenme-öğretme   COĞ.9.2.3
                       Uygulamaları COĞ.9.2.1.
                                  Bu ünitede performans görevi olarak öğrencilerden dilsiz harita üzerinde belirli bir konu
                                 Örnek haritalar aracılığıyla haritada kullanılan başlık, sembol, renkler ve kenar bilgileri
                                  içeriğine sahip harita oluşturmaları istenebilir. Performans görevi, analitik dereceli puan-
                                  lama anahtarı ve öz değerlendirme formuyla değerlendirilebilir (SDB1.1, SDB1.2, SDB1.3).



                         9. sınıf Coğrafya Dersi Öğretim Programı'nın "Mekânsal Bilgi Teknolojileri" başlıklı 2.
                         ünitesinde harita kullanımı ve çizimiyle ilgili bir etkinlik planlanmış, bu yolla öğrencilerin
                         fiziksel gelişimleri desteklenmiştir.








                  Öğrenme-öğretme   MAT.H.1.1
                      Uygulamaları COĞ.9.2.1.
                                  Doğrusal ilişkiler içeren problemlerden elde edilen veriler; tablo, cebirsel ve grafik tem-
                                 Örnek haritalar aracılığıyla haritada kullanılan başlık, sembol, renkler ve kenar bilgileri
                                  sillerle ifade edilir (MAB2, MAB3). Bu problemlerde yer alan doğrusal ilişkiyi temsil eden
                                  doğruların  eğiminin  pozitif/negatif  olması  durumlarına,  bu  doğruların  orijinden  geçen/
                                  geçmeyen  farklı  durumlar  içermesine  dikkat  edilir.  Doğruların  tablo,  cebirsel  ve  grafik
                                  temsillerinde elektronik tablo ve dijital grafik hesaplayıcılar içeren matematik yazılımları
                                  kullanılır (D3.3). Problemdeki bilgilere göre öğrencilerin elektronik tabloyu doldurmaları ve
                                  doğrusal ilişkiyi keşfettikten sonra elektronik tablo yardımıyla problemdeki bağlama uygun
                                  başka noktalar bulmaları sağlanır. Tablodaki değerlerin bağımlı-bağımsız değişkene göre
                                  dik koordinat sisteminde noktalarla temsil edildiği çalışmalar için dijital grafik hesapla-
                                  yıcı içeren matematik yazılımları kullanılır. İki nokta verildiğinde bu noktalarla aynı doğru
                                  üzerinde olacak üçüncü bir nokta bulmaya dönük çalışmalar için öğrenciler, dijital grafik
                                  hesaplayıcılar içeren matematik yazılımları kullanır. Bu matematiksel araç ve teknolojile-
                                  rin hangi durumlarda ve nasıl kullanılacağına ilişkin örnek çalışmalar yapılır (OB2, SDB1.2).




                         Ortaöğretim hazırlık sınıfı Matematik Dersi Öğretim Programı'nın "Nicelikler ve
                         Değişimler" başlıklı 1. temasında öğrencilerden dijital araç ve teknolojiler hakkında bazı
                         çalışmalar yapmaları istenerek fiziksel becerilerinin gelişmesine katkıda bulunulmuştur.



















      30
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35