Page 32 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Klavuz Kitabı
P. 32

SOSYAL BILGILER DERSI ÖĞRETIM PROGRAMI
               4. SINIF
                                  Bu öğrenme alanında öğrencilerin temel düzeyde harita kullanma becerilerini geliştirme-
                                  leri, insanın yaşadığı yerin doğal çevre unsurlarından nasıl etkilendiğine ve doğal çevreyi
                                  nasıl etkilediğine yönelik farkındalık kazanmaları, yakın çevrelerinde yaşanan ve yaşanma
                                  olasılığı bulunan afetlere ilişkin verilen kaynakları incelemeleri ve bu afetlerin olası etki-
                                  lerini azaltmak için evde aileleriyle alabilecekleri önlemlere yönelik ürün oluşturmaları
                                  amaçlanmaktadır.
                        DERS SAATİ 19           2. ÖĞRENME ALANI: EVİMİZ DÜNYA
                            ALAN
                        BECERİLERİ SBAB2. Kanıta Dayalı Sorgulama ve Araştırma (SBAB2.6. Kanıta Dayalı Ürün Oluşturma ve
                                  Paylaşma) (SB.4.2.3)
                                                                   TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI
                                  SBAB10. Harita (SBAB10.1. Harita Okuma) (SB.4.2.1)
                  4. SINIF  KAVRAMSAL
                                             2. ÖĞRENME ALANI: EVİMİZ DÜNYA
                        BECERİLER KB2.4. Çözümleme (SB.4.2.2)
                                                                         TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
                         EĞİLİMLER E1.1. Merak, E2.2. Sorumluluk, E2.5. Oyunseverlik, E3.3. Yaratıcılık
                                                                                               İ   İ
                  PROGRAMLAR ARASI                     3. TEMA: OKURUN DÜNYASI
                             ÖĞRENME ÇIKTILARI
                        BİLEŞENLER
                           VE SÜREÇ BİLEŞENLERİ SB.4.2.1. Konum ve yön bulurken haritaları kullanabilme
                                      “Okurun Dünyası” temasında edebiyat ile insan ve toplum arasındaki etkileşim ele alınmak-
                                                 a)  Haritanın başlığının ne anlama geldiğini ifade eder.
                     Sosyal-Duygusal   tadır. Edebî eser, insanın duygu ve düşünce dünyasına hitap eden estetik bir değer taşır.
                   Öğrenme Becerileri  SDB1.1. Kendini Tanıma (Öz Farkındalık Becerisi), SDB2.2. İş Birliği
                                                 b)  Harita üzerindeki renkleri,  kenar bilgilerini ve harita kenar bilgilerindeki sembolleri
                                      Aynı zamanda edebî eserler aracılığıyla insanı ve toplumu etkileyen fikirler ortaya konur.
                                                   tespit eder.
                                      Yazar, eser ve okur arasında bu yönüyle bir etkileşim bulunur. Edebî eserler aracılığıyla
                           Değerler
                                                 c)  Yakın çevresini ve ülkesini tarif etmek için konum bilgisini, ara ve ana yönleri kullanır.
                                  D5. Duy yansıtılan duygu ve düşünceler, okurun bunları anlamlandırması ve kendi yaşamıy
                 SOSYAL BILGILER DERSI ÖĞRETIM PROGRAMIarlılık, D7. Estetik, D9. Merhamet, D13. Sağlıklı Yaşam, D16. Sorumluluk, D18. Te-la iliş-
                                             SB.4.2.2. Yakın çevresinden hareketle doğa ve insan ilişkisini çözümleyebilme
                                  mizlik, D19. Vatanseverlik
                                      ki kurmasıyla değer kazanır. “Okurun Dünyası” temasında öğrencilerin edebî eserlerdeki
                      Öğrenme-Öğretme   duygu ve iletileri kendi dünyalarıyla ilişki kurarak anlamlandırması ve bunları günlük ya-
                                                 a)   Yakın çevresindeki doğal çevre unsurlarını belirler.
                          Uygulamaları SB.4.2.1
                 Okuryazarlık Becerileri  OB1. Bilgi Okuryazarlığı, OB2. Dijital Okuryazarlık, OB4. Görsel Okuryazarlık
                                      şamlarına yansıtabilmesi amaçlanmaktadır.
                                                 b)   Yakın çevresindeki doğal çevre unsurları ile insanlar arasındaki ilişkileri belirler.
                                    Öğrencilerde merak uyandırmak amacıyla “Dünya’nın tamamını ya da bir kısmını hiç küçült-
                                             SB.4.2.3.  Afetlerin   etkilerini  azaltma  konusunda  yapılabileceklere  ilişkin  oluşturduğu
                                      “Okurun Dünyası” temasında okuma metni olarak hikâye türünde bir eserin tahlili yapılır.
                   DİSİPLİNLER ARASI   meden, gerçek büyüklüğü ile bir kâğıda aktarmak mümkün müdür?” sorusu sorulur (E1.1).
                                                 ürünü paylaşabilme
                                      İncelenmek üzere seçilen ikinci okuma metni ise günlük olayların ve yazarın kişisel görüş-
                                    Geniş alanların konumunu bulmak için krokilerin yeterli olmadığı, farklı araçlara ihtiyaç du-
                          İLİŞKİLER Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi
                                                 a)   Kendisine sunulan kaynaklara dayanarak geçmişten günümüze yakın çevresinde
                                      lerinin dile getirildiği deneme türünde bir metindir. Ara metin ise şiirdir. Dinleme/izlemede
                                    yulduğu sonucuna ulaşılır. Öğretmen tarafından sırayla harita başlıkları (şehir haritası, Tür-
                                                   gerçekleşen deprem, çığ, heyelan, sel, orman yangınları vb. afetlere yönelik çıka-
                                      çok modlu bir metin olan belgesel işlenir.  Ele alınan metinler Cumhuriyet Dönemi’nden
                    BECERİLER ARASI   kiye haritası ve Dünya haritası) tahtaya yazılarak bu haritalar yoluyla hangi bilgilere ulaşıla-
                                      başlanarak dil ve anlatım bakımından günümüze en yakın özellikleri taşıyan metinlerden
                                                   rım yapar.
                                    cağı sorulur. Navigasyon uygulamaları, uydu görüntüleri, 3D uygulamalar, dijital haritalar
                          İLİŞKİLER KB3.1. Karar Verme
                        4. sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı'nın "Evimiz Dünya" başlıklı 2. öğrenme
                                      belirlenir. Konuşma becerisi için öğrencilerin dinledikleri/izledikleri belgeselin içeriğine
                                                 b)   Yakın çevresinde gerçekleşebilecek deprem, çığ, heyelan, sel, orman yangınları
                                    (OB2) veya renkli atlaslar gibi farklı kaynaklardan faydalanılır. Haritalar öğrencilere gösteri-
                        alanında benlik eğilimlerinden olan "merak" eğilimi, sosyal bilimler alan becerilerinden
                                                   vb. afetlerin etkilerini azaltmak için yapılabilecekleri yansıtan bir ürün oluşturur.
                                      yönelik görüş belirtmeleri, yazma becerisi için de okudukları hikâyenin bir bölümünü yeni-
                                    lerek “Bu haritanın başlığı nedir?”, “Bu haritada neler görüyorsunuz?” gibi sorular sorularak
                        harita becerisini (SBAB10; SBAB10.1. Harita Okuma) desteklemek amacıyla
                                      den yazmaları istenir.
                                                 c)   Yakın çevresinde gerçekleşebilecek deprem, çığ, heyelan, sel, orman yangınları
                                    öğrencilerin haritayı keşfetmeleri sağlanır (E1.1). İkişerli gruplara ayrılan öğrencilere farklı
                        kullanılmıştır.r harita türlerini içeren çalışma yaprakları verilir (SDB2.2).
                                                   vb.  afetlerin  etkilerini  azaltmak  için  yapılabileceklere  ilişkin  oluşturduğu  ürünü
                            DERS SAATİ 34 (Anlama:18 / Anlatma: 16)
                                                   paylaşır.
                                    Öğrencilere haritada yer alan renk, sayı veya şekillerin neyi ifade ettiği sorulur (OB4). Öğ-
                                    rencilerden gelen cevaplar doğrultusunda temel düzeyde harita türleri (siyasi, fizikî hari-
                                ALAN
                              İÇERİK ÇERÇEVESİ  Temel Harita Bilgisi ve Harita Türleri
                                    talar ve şehir haritaları) ve harita üzerindeki semboller ve renkler hakkında bilgilendirme
                            BECERİLERİ Metin Tahlili (Anlama): Okuma, Dinleme/İzleme; Edebiyat Atölyesi (Anlatma): Yazma, Ko-
                                             Doğa-İnsan İlişkisi
                                    yapılır. Öğrencilere yakın çevresiyle ilgili bir dilsiz harita verilir. Öğrencilerden bu dilsiz hari-
                                      nuşma
                                             Afetlerin Etkilerinin Azaltılması
                  HAZIRLIK SINIFI   tayı uygun sembol ve renkler kullanarak doldurmaları, haritanın alt kısmına bu sembollerin
                                    ve renklerin ne anlama geldiğini (örneğin çemberin parkı temsil etmesi, kare şeklinin evleri
                           KAVRAMSAL                3. TEMA: OKURUN DÜNYASI
                                    temsil etmesi vb.) yazmaları istenir. Böylece haritalarda yer alan harita anahtarını
                              Anahtar Kavramlar  doğal çevre unsuru, harita, harita anahtarı, navigasyon (yol uygulamaları) kendi
                            BECERİLER -
                                    çalışmaları aracılığıyla fark etmeleri sağlanır (SDB1.1).
                                    ÖĞRENME
                                    Sınıfa getirilen yerküre modeli veya harita üzerinde oyunlar oynatılır. Örneğin yerküre mo-
                             EĞİLİMLER E1.1.  Merak,  E1.5.  Kendine  Güvenme  (Öz  Güven),  E2.2.  Sorumluluk,  E2.5.  Oyunseverlik,
                                    KANITLARI Bu öğrenme alanında yer alan öğrenme çıktıları; çalışma yaprakları, bütüncül dereceli pu-
                                    deli  üzerinde  “Hangisi  Daha  Uzak?”  oyunu  oynatılabilir.  Bu  oyunda  öğrencilerden  yerkü-
                                      E3.2. Odaklanma, E3.3. Yaratıcılık, E3.5. Açık Fikirlilik, E3.7. Sistematik Olma, E3.10. Eleşti-
                   TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
                                     (Ölçme ve  anlama anahtarı, performans görevi ile değerlendirilebilir.
                                    re modeli üzerinde bulundukları yer ile gitmek istedikleri yer arasındaki mesafeyi iplerle
                                      rel Bakma, E3.11. Özgün Düşünme
                                 Değerlendirme)
                                             Performans görevi : Doğa ve canlıları korumanın önemi ile ilgili kitap kapağı tasarımı yap-
                      ÖĞRENME ÇIKTILARI göstermeleri  istenebilir.  Bunun  dışında  öğrencilerin  harita  bilgilerini  kullanabilecekleri
                                             ma ve kitap tanıtım yazısı yazmaya yönelik görevdir. yönelik etkinliklerden sonra
                    VE SÜREÇ BİLEŞENLERİ oryantiring oyunlarına yer verilebilir (E2.5). Harita tanımaya   17
                                      Metin Tahlili (Anlama)
                      PROGRAMLAR ARASI
                           BİLEŞENLER öğrencilerden Türkiye haritasında yaşadığı yeri, ülkemizin başkentini ve Kuzey Kıbrıs Türk
                                      Okuma
                             ÖĞRENME-ÖĞRETME                     T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
                                    Cumhuriyeti’ni göstermeleri istenir. Öğrencilerden harita üzerinde yer alan farklı şehirleri
                                      SDB1.1.  Kendini  Tanıma  (Öz  Farkındalık),   SDB1.2.  Kendini  Düzenleme  (Öz  Düzenleme),
                         Sosyal-Duygusal  TDE2.1. “Okurun Dünyası” temasında ele alınan metinlerde okumayı yönetebilme
                                  YAŞANTILARI
                                    ana ve ara yönler aracılığıyla tarif etmesi, dünya haritası veya yerküre modeli üzerinde Tür-
                                      TDE4.3. Duygu, düşünce ve hayal dünyasını yansıttığı yazısında kural uygulayabilme
                           Köprü Kurma Öğrencilerden Millî Mücadele Dönemi’ne ait izledikleri filmler hakkında duygu ve düşünce-
                                      SDB1.3. Kendine Uyarlama (Öz Yansıtma), SDB2.1. İletişim, SDB 2.2. İş Birliği, SDB 2.3.
                       Öğrenme Becerileri kiye’nin konumunu bulması istenerek ülkemizin sınırlarını tanıması beklenir. Öğrencilerden
                                      TDE2.2. “Okurun Dünyası” temasında ele alınan metinlerde anlam oluşturabilme
                                     lerini paylaşmaları istenir.
                                      Daha  sonra  tamamladıkları  hikâye  kurgusunu  sınıfta  arkadaşlarıyla  paylaşmaları  istenir
                                 Temel Kabuller Öğrencilerin kroki, ana ve ara yönler, doğadaki varlıklar ve afetler hakkında temel dü-
                                      Sosyal Farkındalık, SDB3.1. Uyum
                                    dijital ortamda harita ve pusula kullanarak yakın çevresinde belirlediği noktaları gösterme-
                                             zeyde bilgi sahibi oldukları kabul edilmektedir.
                                      (E1.5).
                                      TDE2.3. “Okurun Dünyası” temasında ele alınan metinleri çözümleyebilme
                       Öğrenme-Öğretme  leri istenir (OB2). Etkinlik süresince vatanseverlik ve millî bilinç odaklı açıklamalarda bulu-
                              Değerler D7. Estetik, D11. Özgürlük, D14. Saygı, D16. Sorumluluk, D19. Vatanseverlik
                           Uygulamaları İTA.12.1.1
                                      Dinleme/İzleme
                                    nulur (D19.1). Değerlendirme amacıyla öğrencilere harita üzerinde konum ve yön bulmala-
                          Ön Değerlendirme Süreci  Öğrencilere hazır bir kroki verilerek öğrencilerden bu krokideki yerleri ana ve ara yönleri
                                     Öğrencilerden Mustafa Kemal Paşa’nın kişilik özellikleri ile bunların
                                    rını gerektirecek soruların yer aldığı çalışma yaprakları kullanılabilir.oluşmasında etkili olan
                                      TDE1.1. “Okurun Dünyası” temasında ele alınan metinlerde dinleme/izleme sürecini yö-
                     Okuryazarlık Becerileri OB2. Dijital  Okuryazarlık, OB4. Görsel Okuryazarlık, OB7. Veri Okuryazarlığı, OB9. Sanat
                                             kullanarak tarif etmeleri istenir. Bu aşamada okullarının bulunduğu çevrenin krokisi kul-
                                     unsurlar hakkında ‘‘bildiklerim, merak ettiklerim, öğrendiklerim ve hissettiklerim formu’’
                                    SB.4.2.2  lanılır.
                                        netebilme
                                      Okuryazarlığı
                                     nun ‘‘bildiklerim ve merak ettiklerim’’ bölümlerini doldurmaları istenir (SBAB2.1). Öğren-
                                    Öğretmen tarafından doğal çevre unsuru olan ve olmayan görseller karışık bir şekilde su-
                                      TDE1.2. “Okurun Dünyası” temasında ele alınan metinlerde anlam oluşturabilme
                                             Doğal varlıklar ile ilgili beyin fırtınası yapılır.
                                     ciler, verilen kaynaklardan hareketle Mustafa Kemal Paşa’nın kişilik özelliklerini belirler.
                         Hazırlık sınıfı Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Öğretim Programı'nın "Okurun
                       DİSİPLİNLER ARASI  nulur (OB4). Öğrencilerden bu görsellerden hangilerinin doğal çevre unsuru olduklarını be-
                                             Öğrencilerden bildikleri afetleri listelemeleri istenir.  ekonomik durumu, aldığı
                                     Ayrıca yetiştiği dönemde Osmanlı Devleti’nin siyasi, sosyal ve
                                      TDE1.3. “Okurun Dünyası” temasında ele alınan metinleri çözümleyebilme
                                    lirlemeleri istenir. Görsellerden hareketle öğrencilere doğal çevre unsuru kavramı açıkla-
                         Dünyası" başlıklı 3. temasında benlik eğilimlerinden "kendine güvenme (öz güven)"
                             İLİŞKİLER Tarih, Psikoloji, Sosyoloji
                                     eğitim ve Millî Mücadele’ye kadar geçen süreçte askerlik deneyiminin rolü üzerinden ki-
                                    nır. Yakın çevrelerindeki gözlemlerinden yola çıkarak köprü kurma aşamasında oluşturulan
                                      Edebiyat Atölyesi (Anlatma)
                         eğilimine yer verilerek yazma eylemi sırasında bütünleşik becerilerden kural
                                  Köprü Kurma Uzak mesafelerdeki yerleri tarif edebilmek için krokilerin yeterli olup olmadığı sorularak
                                     şilik özelliklerinin oluşmasındaki temel unsurları tespit eder (OB1, SBAB3.1). Ulaştığı bilgi-
                        BECERİLER ARASI  listedeki varlıklardan doğal çevre unsuru olanları belirlemeleri istenir. Öğrencilere oluştur-
                         uygulayabilme becerisi desteklenmiştir.
                                             bir tartışma başlatılır. Yön bulma teknolojilerinin değişim ve sürekliliğine (GPS, navigasyon
                                      Konuşma
                                     lerden hareketle Mustafa Kemal Paşa’nın kişilik özellikleri ile bu özellikleri ortaya çıkaran
                                    dukları lis tede yer almayan diğer doğal çevre unsurlarının neler olabileceğine ilişkin fikirleri
                             İLİŞKİLER KB2.6. Bilgi Toplama, KB2.9. Genelleme, KB2.15. Yansıtma, KB3.2. Problem Çözme
                                             uygulamaları vb.) değinilerek günlük yaşamla coğrafi bilgi arasında bağ kurulur.
                                     temel unsurlar arasında ilişki kurar (KB3.1). Bu süreçte Mustafa Kemal Paşa’nın eğitim
                                      TDE3.1. Duygu, düşünce ve hayal dünyasını etkili yansıtacağı akıcı bir konuşma sürecini
                                    sorulur. Öğrencilerle yakın çevresinin yeryüzü şekillerini ve hava koşullarını yansıtan yazılı,
                                             Öğrencilerden çevrelerini gözlemlemeleri ve gördükleri varlıkları listelemeleri istenir.
                                        yönetebilme görev yaptığı cephelerde azimli ve kararlı davranışlarına örnekler gösterir
                                     hayatında ve
                                    görsel veya dijital kaynaklar paylaşılır (OB1, OB2, OB4).
                                     (D3.1). Öğrencilerden, edindiği bilgilerden yola çıkarak ilgili formun ‘‘öğrendiklerim ve his-
                                             Öğrencilerden afetlere ilişkin görseller ile bu afetleri anlatan kısa metinleri eşleştirmeleri
               Sosyal Eğilimler     İncelenen  kaynaklara  dayalı  sorular  aracılığıyla  insan-doğa  ilişkisine  yönelik  farkında-
                                      TDE3.2. Görüşlerini açık, etkili ve tutarlı bir biçimde sunmak için konuşma içeriğini oluş-
                                     settiklerim‘‘ bölümlerini doldurmaları istenir (SDB1.1).
                                             beklenir.
                                        turabilme
                                    lık oluşturulur ve doğal denge konusuna geçiş yapılır. Doğanın bir dengesinin olduğu, bu
               48                   denge içerisinde her canlının bir rolü olduğu örnekler üzerinden açıklanır. Doğal dengenin
               Sosyal eğilimler, bireyin kişisel özelliklerini ve ruhsal durumunu sosyal ortamlarda sergileyeceği becerilere
                                     İTA.12.1.2
                                      TDE3.3. Görüşlerini açık, etkili ve tutarlı bir biçimde sunmak için konuşmasında kural
                                    korunması için insanların nelere dikkat etmesi gerektiği üzerine tartışma ortamı oluşturu-
               yansıtmasını ifade eder. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde (I) empati, (II) sorumluluk, (III) girişkenlik, (IV)
                                     Öğrencilerin  kavram  öğretim  materyalleri  üzerinden  konu  içeriğinde  geçen  kavramla-
                                        uygulayabilme
                                     rın anlamlarını açıklamaları istenir. Verilen farklı türdeki birinci ve ikinci elden kaynaklar
                      18            lur. Öğrencilere insan ve doğa arasındaki ilişkiyi örneklerle ortaya koyan durum cümleleri
                                      TDE3.4. Duygu, düşünce ve hayal dünyasına yönelik etkili konuşması için değerlendir-
                                    sunulur. Cümleler belirlenirken temizlik ve duyarlılık değerleri temel alınarak çevreyi temiz
                                     üzerinden Millî Mücadele’nin hazırlık sürecinde Anadolu’daki halkın sosyal ve ekonomik
                                        melerini yansıtabilme
                                    tutma (D18.2), doğayı ve canlıları koruma, ağaç sevgisi (D5.2) gibi insanın doğaya olumlu
                                     durumu, işgallere karşı kurulan cemiyetler, Kuvâ-yı Milliyenin faaliyetleri, Samsun’a çıkış,
                                      Yazma
                                    etkilerine değinilir. Doğanın insana etkileri ile ilgili olan cümlelerde ise hava koşulları ve
                                     genelgeler, millî ve bölgesel kongreler ile millî şûraların faaliyetleri, asılsız Pontus iddia-
                                    yeryüzü  şekillerinden  bahsedilir.  Öğrencilerden  sunulan  cümlelerdeki  durumları  insanın
                                     ları, Mebusan Meclisinin toplanması ve Misâk-ı Millî ile Büyük Millet Meclisinin açılışı, Sevr
                                      TDE4.1. Duygu, düşünce ve hayal dünyasını etkili bir şekilde yansıtacağı bir yazma süre-
                                    doğaya etkileri ve doğanın insana etkileri şeklinde gruplandırmaları beklenir (KB3.1). Grup-
                                     Barış Antlaşması
                                        cini yönetebilme ve Millî Mücadele’nin finansmanı konularını incelemeleri sağlanır. Öğ-
      32                             renciler haritalar üzerinden Sevr Barış Antlaşması ile  Misâk-ı Millî sınırlarını karşılaştırır
                                      TDE4.2. Kurgusunu oluştururken, edindiği söz varlığını da kullanarak bir yazı içeriği oluş-
                                     (SBAB10.1). Misâk-ı Millî’nin Türk milleti için önemini açıklar. Kaynaklara dayanarak Millî
                                        turabilme
                                     TDE4.3
                                     Mücadele’nin hazırlık sürecinde yaşanan olayları açıklar. Kaynaklarda sunulan bilgileri tab-  19
                                      TDE4.3. Duygu, düşünce ve hayal dünyasını kurgusuna yansıttığı yazısında kural uygu-
                                     lo, diyagram veya grafiğe dönüştürerek kendi cümleleriyle ifade eder (SBAB11.1, SDB2.1).
                                        layabilme
                                     Millî Mücadele’nin hazırlık sürecinde yaşanan olayların koşullarıyla günümüzdeki yaşam
                                      TDE4.4. Duygu, düşünce ve hayal dünyasına yönelik hazırladığı yazısı için değerlendir-ko-
                                     koşullarını karşılaştırır. Millî Mücadele’nin hazırlık sürecinde yaşanan olayları dönemin
                                        melerini yansıtabilme
                                     şulları çerçevesinde açıklar  (SDB3.3). Öğrencilerin, elde ettikleri çıkarımdan hareketle bir
                                     performans görevi hazırlamaları sağlanır. Bu bağlamda Kuvâ-yı Milliyeye gönüllü katılan
                        İÇERİK ÇERÇEVESİ bir askerin gözünden bulunduğu çevrenin siyasi, askerî, sosyal ve ekonomik koşullarının
                                      “Okurun Dünyası” temasının içerik çerçevesi şu şekildedir:
                                     bu mücadeleye etkileriyle ilgili duygu, düşünce ve duyarlılıklarını yansıtan mektup yazma-
                                       •  Okuma
                                     ları ve bu mektubu sınıf ortamında paylaşmaları istenir (D5.1, E2.1, SDB2.3).
                                       •  Yazma
                                       •  Dinleme/İzleme
                                       •  Konuşma
                                      Okuma becerisinin geliştirilmesi için hikâye ve deneme türünde metinler incelenir. Ara
                                      metin olarak şiir kullanılır. Böylece, edebî eserlerin okurun anlamasına göre farklı işlev-
                                      leri olduğu gösterilmiş olur. Okuma metinleri Cumhuriyet Dönemi’nden başlanarak dil ve
                                      anlatım bakımından günümüze en yakın özellikleri taşıyan metinlerden seçilir.
                                                                                                49
              18
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37