Page 28 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Klavuz Kitabı
P. 28

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI

               Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde (i) karar verme, (ii) problem çözme ve (iii) eleştirel düşünme olmak üzere
               üç üst düzey düşünme becerisi olarak tanımlanan bu beceriler öğretim programlarında öğrenme çıktısı veya
               beceriler arası ilişkilerde karşımıza çıkmaktadır.



                               COĞ.10.6.3. Mekânın özelliklerine göre afetlerden korunma uygulamalarına karar verebilme
                                    a)  Mekânın  özelliklerine  göre  afetlerden  korunma  uygulamalarına  karar  vermeyi
                                       amaç olarak belirler.
                                    b)  Mekânın özelliklerine göre afetlerden korunma uygulamalarına ilişkin bilgi toplar.
                                    c)  Mekânın özelliklerine göre afetlerden korunma uygulamalarına alternatif
                                       seçenekler oluşturur.
                                    ç)  Mekânın özelliklerine göre afetlerden korunma uygulamalarına alternatif
                                       oluşturduğu seçenekler üzerinden çıkarım yapar.
                                    d)  Mekânın özelliklerine göre afetlerden korunma uygulamaları arasından seçim yapar.
                                    e)  Mekânın özelliklerine göre seçtiği afetlerden korunma uygulamalarının sonuçları
                                       üzerinde yansıtma yapar.

                     KAVRAMSAL
                       BECERİLER KB2.15. Yansıtma, KB3.1. Karar Verme



                       Üst düzey düşünme becerileri içinde olan karar verme becerisi 10. sınıf Coğrafya Dersi Öğretim
                       Programı'nın Afetler ve Çevre 6.ünitesinde öğrenme çıktısı olarak kullanılmış ve öğrenme
                       çıktısı olarak ünitede yer aldığı için kavramsal beceriler alanında gösterilmiştir.









                             T.K.5.18. / T.K.6.18. / T.K.7.18. / T.K.8.18. Eleştirisini sözlü olarak ifade edebilme
                             Eleştirisini sözlü olarak ifade edebilme becerisi hem sözlü üretimde hem de sözlü etkileşimde işe koşulabilecek be-
                             cerilerdendir. Eleştirme becerisinde öğrencinin öncelikle odaklanılacak bir olay, konu, durum vb. ile bu olay, konu, du-
                             ruma vb.ne ilişkin bir ölçüt belirlemesi sağlanmalıdır. Ölçütler belirlenirken öğrencinin ön bilgilerinden yararlanmasına
                             dikkat edilmelidir. Öğrenci ölçüt ile belirlediği olay, konu, durum vb.nin özelliğini karşılaştırmalıdır (KB2.7). Sonrasında,
                             karşılaştırma sonucunu ortaya koyarak bir yargıya ulaşmalıdır. Öğrenciden -gerekli durumlarda- eleştirdiği özelliğe
                             ilişkin alternatif önermesi, akıl yürütme ile ulaştığı yargıyı veya alternatifi gerekçelendirerek konuşmasında ifade et-
                             mesi beklenir (KB3.3, SDB2.1, SDB3.2.SB1, SDB2.2, E3.5, E3.10, OB1). Eleştirilerini sözlü olarak ifade etme çalışmala-
                             rına özetleme, yorumlama, tartışma ve değerlendirmeye yönelik sözlü çalışmalarda yeterli gelişim sağlandıktan sonra
                             başlanması önerilir.

                 BECERİLER ARASI
                        İLİŞKİLER KB3.3. Eleştirel Düşünme



                       Benzer şekilde Türkçe Dersi (5-8. sınıflar) Öğretim Programında üst düzey düşünme
                       becerileri, beceriler arası ilişkilerde yer almış ve öğrenme çıktılarına yönelik öğrenme-
                       öğretme uygulamalarında verilmiştir.














      28
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33