Page 39 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Klavuz Kitabı
P. 39
TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI
Süreç Bileşenleri
MAB3.1.
Matematiksel MAB3.1.SB1. Matematiksel temsilleri bağlamlarındaki anlamları ile tanımak
Temsillerden MAB3.1.SB2. Matematiksel temsilleri belirlemek
Yararlanma
MAB3.1.SB3. Matematiksel temsili kullanmak ve/veya oluşturmak
Matematiksel temsillerden yararlanma becerisinin kullanılığı bu öğrenme çıktısı için üç
adet süreç bileşeni tanımlanmıştır. Pembe renkle gösterilen süreç bileşenleri içerikle birlikte
öğrenme çıktısının süreç bileşenlerini oluşturmaktadır.
Aşağıda 5. sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı'nda yer alan farklı bir öğrenme çıktısı örneklenmiştir.
ALAN
BECERİLERİ SBAB5. Sosyal Katılım (KB2.8. Sorgulama) (SB.5.4.3)
KAVRAMSAL
BECERİLER KB2.4. Çözümleme (SB.5.4.1)
KB2.10. Çıkarım Yapma (SB.5.4.2)
KB2.6. Bilgi Toplama (SB.5.4.4)
a)
b)
İÇERİK BECERİ
5. sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı'nın 4. öğrenme alanındaki “Demokrasi
ve cumhuriyet kavramları arasındaki ilişkiyi çözümleyebilme” öğrenme çıktısında
çözümleme becerisi kullanılmıştır. Bu beceri, demokrasi ve cumhuriyet kavramları
hakkındaki içerikle birleşerek bir öğrenme çıktısı oluşturmuştur.
39