Page 40 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Klavuz Kitabı
P. 40
TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI
Süreç Bileşenleri
KB2.4.
KB2.4.SB1. Nesne, olgu ve olaylara ilişkin parçaları belirlemek
Çözümleme
KB2.4.SB2. Parçalar arasındaki ilişkileri belirlemek
Bu örnekte çözümleme becerisi için iki adet süreç bileşeni tanımlanmıştır. Pembe renkle
gösterilen bu süreç bileşenleri, öğretim programındaki ilgili içerikle birleşerek öğrenme
çıktısına ait süreç bileşenlerini oluşturmuştur.
Aşağıdaki örnek 9. sınıf Kimya Dersi Öğretim Programı'ndaki bir öğrenme çıktısını göstermektedir.
ALAN
BECERİLERİ FBAB7. Deney Yapma
KAVRAMSAL
BECERİLER KB3.2. Problem Çözme
ÖĞRENME ÇIKTILARI VE KİM.9.3.1. Evsel atıklardan metalik nanoparçacık elde etmek üzere deney yapabilme
SÜREÇ BİLEŞENLERİ a) Evsel atıkları kullanarak gümüş ve bakır nanoparçacık elde etmek üzere deneyler
planlar.
b) Farklı evsel atıklardan gümüş ve bakır nanoparçacık eldesine ilişkin deney verileri-
ni analiz eder.
İÇERİK BECERİ
9. sınıf Kimya Dersi Öğretim Programı'nın 3. temasındaki “Evsel atıklardan metalik nano-
parçacık elde etmek üzere deney yapabilme”öğrenme çıktısında deney yapma becerisi kul-
lanılmıştır. Deney yapma becerisi aynı zamanda fen bilimleri alan becerilerinden biridir. Bu
öğrenme çıktısına ait süreç bileşenleri yoluyla öğrencilerde bu becerinin ediniminin gerçek-
leşmesi beklenmektedir. Bu örnekte öğrenme çıktısının içeriğini ve kazandırılması hedeflenen
beceriyi gösteren ifadelerin altı çizilmiştir. Buradan da anlaşılacağı üzere deney yapma bece-
risi, evsel atıklardan metalik nanoparçacık elde etme üzerinden işletilmekte ve bir öğrenme
çıktısına dönüşmektedir.
40