Page 40 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Klavuz Kitabı
P. 40

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI






                                                             Süreç Bileşenleri
                     KB2.4.
                                     KB2.4.SB1. Nesne, olgu ve olaylara ilişkin parçaları belirlemek
                   Çözümleme
                                     KB2.4.SB2. Parçalar arasındaki ilişkileri belirlemek




                     Bu  örnekte  çözümleme  becerisi  için  iki  adet  süreç  bileşeni  tanımlanmıştır.  Pembe  renkle
                     gösterilen  bu  süreç  bileşenleri,  öğretim  programındaki  ilgili  içerikle  birleşerek  öğrenme
                     çıktısına ait süreç bileşenlerini oluşturmuştur.






               Aşağıdaki örnek 9. sınıf Kimya Dersi Öğretim Programı'ndaki bir öğrenme çıktısını göstermektedir.


                            ALAN
                        BECERİLERİ FBAB7. Deney Yapma

                        KAVRAMSAL
                         BECERİLER KB3.2. Problem Çözme


                 ÖĞRENME ÇIKTILARI VE  KİM.9.3.1. Evsel atıklardan metalik nanoparçacık elde etmek üzere deney yapabilme
                   SÜREÇ BİLEŞENLERİ    a)  Evsel atıkları kullanarak gümüş ve bakır nanoparçacık elde etmek üzere deneyler
                                          planlar.
                                        b)  Farklı evsel atıklardan gümüş ve bakır nanoparçacık eldesine ilişkin deney verileri-
                                          ni analiz eder.

                                 İÇERİK                                                         BECERİ




                       9. sınıf Kimya Dersi Öğretim Programı'nın 3. temasındaki “Evsel atıklardan metalik nano-
                       parçacık elde etmek üzere deney yapabilme”öğrenme çıktısında deney yapma becerisi kul-
                       lanılmıştır. Deney yapma becerisi aynı zamanda fen bilimleri alan becerilerinden biridir. Bu
                       öğrenme çıktısına ait süreç bileşenleri yoluyla öğrencilerde bu becerinin ediniminin gerçek-
                       leşmesi beklenmektedir. Bu örnekte öğrenme çıktısının içeriğini ve kazandırılması hedeflenen
                       beceriyi gösteren ifadelerin altı çizilmiştir. Buradan da anlaşılacağı üzere deney yapma bece-
                       risi, evsel atıklardan metalik nanoparçacık elde etme üzerinden işletilmekte ve bir öğrenme
                       çıktısına dönüşmektedir.





















      40
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45