Page 43 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Klavuz Kitabı
P. 43

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI

                  Aşağıda 11. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Öğretim Programı'ndan alınmış bir öğrenme çıktısı açıklanmıştır.


                                 ALAN
                             BECERİLERİ Metin Tahlili (Anlama): Okuma, Dinleme/İzleme; Edebiyat Atölyesi (Anlatma): Yazma, Ko-
                                       nuşma

                            KAVRAMSAL
                       ÖĞRENME ÇIKTILARI
                             BECERİLER -
                    VE SÜREÇ BİLEŞENLERİ  Metin Tahlili (Anlama)
                                         Dinleme/İzleme
                                         TDE1.1. “Kültür Yolculuğu” temasında ele alınan metinlerde dinlemeyi/izlemeyi yönete-
                                          bilme
                                         TDE1.2. “Kültür Yolculuğu” temasında ele alınan metinlerde anlam oluşturabilme
                                         TDE1.3. “Kültür Yolculuğu” temasında ele alınan metinleri çözümleyebilme
                                         TDE1.4. “Kültür Yolculuğu” temasında ele alınan metinlere yönelik görüşlerini yansıta-
                                           bilme




                         Verilen örnekte 11. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Öğretim Programı'nın 1. temasındaki dinleme
                         /  izleme  alan  becerisine  ait  süreç  bileşenleri  ile  konu  içeriğinin  birleştirilmesi  yoluyla
                         oluşturulan öğrenme çıktıları bulunmaktadır.





                                       TAB1.1.                           Süreç Bileşenleri
                                     Dinlemeyi/        TAB1.1.SB1. Seçim yapmak
                                  İzlemeyi Yönetme
                                                       TAB1.1.SB2. İlişkiyi sürdürmek



                                                                         Süreç Bileşenleri
                                                       TAB1.2.SB1. Ön bilgilerle bağlantı kurmak
                                       TAB1.2.         TAB1.2.SB2. Tahmin etmek
                    Bütünleşik         Anlam           TAB1.2.SB3. Çıkarım yapmak
                    Beceriler
                                     Oluşturma         TAB1.2.SB4. Karşılaştırmak
                                                       TAB1.2.SB5. Sınıflandırmak

                                                       TAB1.2.SB6. Tepki vermek

                                                                         Süreç Bileşenleri
                                       TAB1.3.         TAB1.3.SB1. Parçaları belirlemek
                                    Çözümleme          TAB1.3.SB2. Parçalar arasındaki ilişkileri belirlemek
                                                       TAB1.3.SB3. Parçalar arasındaki etkileşimleri belirlemek


                                                                         Süreç Bileşenleri
                                       TAB1.4.
                                      Yansıtma         TAB1.4.SB1. Kendini değerlendirmek
                                                       TAB1.4.SB2. Tepki ortaya koymak


                         Dinleme,  izleme becerisi; dinlemeyi, izlemeyi yönetme, anlam oluşturma, çözümleme ve
                         yansıtma olmak üzere dört adet bütünleşik beceriden oluşmaktadır. Bu bütünleşik becerilerin
                         de kendi içlerinde süreç bileşenleri bulunmaktadır. Yukarıdaki örnekte verilen öğrenme çıktı-
                         ları, dinleme, izleme alan becerisindeki bütünleşik becerilerinin konu içeriğiyle birleştirilmesi
                         yoluyla oluşturulmuştur.
                                                                                                                 43
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48