Page 44 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Klavuz Kitabı
P. 44

T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
               Sƛ ƛ .:3*4 I S L.(. _   S SYL3 Y4Y3   LO. B&L S.9 IL?%L 9*
                                                4. ÜNİTE: TÜRKİYE CUMHURİYETİ’NİN KURULUŞU
                   B&L :9   *3S*4 L*
                _  OYL    .4 R :4 L.
                                   .S ƛŴƛŰƛŭƛ  Ë­šËÀ¡âŒÈƺ¡® ¡¨v®®v §vˆvÀ —Œ†Œ® ÃÎÀŒ†ÈŒ ­Œâˆv®v —Œ¨Œ® áâvá ی ˆ¡½¨³­vÈ¡§
                                         Bu ünitede Cumhuriyet’in İlanı’na kadar yaşanan siyasi ve diplomatik gelişmelere yer veri-
                                       —Œ¨¡Æ­Œ¨ŒÀ¡ ¶çŒÈ¨ŒâŒ‚¡¨­Œ   VE İNKILAPLAR
                                         lerek halk egemenliğine dayalı bir yönetim biçiminin hazırlık sürecinin ortaya konulması,
                                         Türk modernleşme süreci bağlamında Mustafa Kemal Atatürk liderliğinde yapılan inkı-
                                       vƫ   Ë­šËÀ¡âŒÈƺŒ —¡ˆŒ® ⳨ˆv —ŒÀ†Œ§¨ŒÆŒ® áâvá ی ˆ¡½¨³­vÈ¡§ ³¨vâ¨vÀ †¶çέ¨ŒÀƛ
                                         laplara, bu inkılapların yapılma gerekçelerine, Türkiye’nin modern bir devlet olması yolun-
                                       ‚ƫ   Ë­šËÀ¡âŒÈƺŒ —¡ˆŒ® ⳨ˆv —ŒÀ†Œ§¨ŒÆŒ® áâvá ی ˆ¡½¨³­vÈ¡§ ³¨vâ¨vÀ Ý®ðv®ˆÀÀƛ
                                         da inkılapların sağladığı katkılara ve Atatürk ilkeleriyle ilişkilerine yer verilerek Atatürk’ün
                                       ƒƫ   Ë­šËÀ¡âŒÈƺŒ —¡ˆŒ® ⳨ˆv —ŒÀ†Œ§¨ŒÆŒ® áâvá ی ˆ¡½¨³­vÈ¡§ ³¨vâ¨vÀ v®¨v­ ˆŒ˜¡Æ-
                                         Türk milletini ve Türkiye Cumhuriyeti’ni muasır medeniyetler seviyesine çıkarma idealinin
                                                                   TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI
                                         ­ŒâŒƒŒ§ ƌ§¡¨ˆŒ §Œ®ˆ¡ ¡–vˆŒ¨ŒÀ¡ ¡¨Œ ⌮¡ˆŒ® â³ÀË­¨vÀƛ
                                         anlaşılması amaçlanmıştır.
                                   .S ƛŴƛŰƛŮƛ SÎÀ§ ­³ˆŒÀ®¨ŒÆ­ŒÃ¡ †ŒÀ†ŒÛŒÃ¡®ˆŒ  ÈvÈÎÀ§ƺή âv½È˜ ¡®§¨v½¨vÀ ®ŒˆŒ® ی ó-
               Son olarak aşağıda 8. sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersine ait bir öğrenme çıktısı açıklanmıştır.
                                       ®Ë†¨vÀâ¨v â³ÀË­¨vâv‚¡¨­Œ
                               DERS SAATİ 18
                                       vƫ  SÎÀ§ ­³ˆŒÀ®¨ŒÆ­ŒÃ¡ †ŒÀ†ŒÛŒÃ¡®ˆŒ  ÈvÈÎÀ§  ¶®Œ­¡ƺ®ˆŒ âv½¨v® ¡®§¨v½¨vÀ® ®Œ-
                                   ALAN   ˆŒ®¨ŒÀ¡®¡ ¡®ƒŒ¨ŒÀƛ
                               BECERİLERİ SBAB4. Değişim ve Sürekliliği Algılama (SBAB4.2. Değişim ve Sürekliliği Neden ve Sonuç-
                                       ‚ƫ  SÎÀ§ ­³ˆŒÀ®¨ŒÆ­ŒÃ¡ †ŒÀ†ŒÛŒÃ¡®ˆŒ  ÈvÈÎÀ§  ¶®Œ­¡ƺ®ˆŒ âv½¨v® ¡®§¨v½¨vÀˆv® ŒÈ-
                                         larıyla Yorumlama) (İTA.8.4.2)
                                         §¡¨Œ®Œ® Ë®ÃËÀ¨vÀ ¡®ƒŒ¨ŒÀƛ
                                       ƒƫ  SÎÀ§ ­³ˆŒÀ®¨ŒÆ­ŒÃ¡ †ŒÀ†ŒÛŒÃ¡®ˆŒ  ÈvÈÎÀ§  ¶®Œ­¡ƺ®ˆŒ âv½¨v® ¡®§¨v½¨vÀ® ŒÈ§¡-
                              KAVRAMSAL   ¨ŒÀ¡®¡® ®¡ÈŒ¨¡˜¡®¡ óÀ—˨vÀƛ
                               BECERİLER KB2.3. Özetleme (İTA.8.4.1)
                                       †ƫ  SÎÀ§ ­³ˆŒÀ®¨ŒÆ­ŒÃ¡ †ŒÀ†ŒÛŒÃ¡®ˆŒ  ÈvÈÎÀ§  ¶®Œ­¡ƺ®ˆŒ âv½¨v® ¡®§¨v½¨vÀ® ®ŒˆŒ®-
               Sƛ ƛ .:3*4 I S L.(. _   S SYL3 Y4Y3   LO. B&L S.9 IL?%L 9*
                                         KB2.20. Sentezleme (İTA.8.4.3)
                   B&L :9   *3S*4 L*     ¨ŒÀ¡®¡ ی ó®Ë†¨vÀ® ‚v˜¨v­®ˆv® §³½­vˆv® ¡–vˆŒ ŒˆŒÀƛ
                _  OYL    .4 R :4 L. .S ƛŴƛŰƛůƛ  ÈvÈÎÀ§ ¡¨§Œ ی ¡®§¨v½¨vÀ vÀvÝ®ˆv§¡ ¡¨¡Æ§¡â¡ ³ÀÈvâv §³âv® ¶ç—ή ‚¡À ÎÀή ³¨ËÆ-
                                EĞİLİMLER E3.2. Odaklanma, E3.3. Yaratıcılık, E3.6. Analitik Düşünme, E3.7. Sistematik Olma, E3.11.
                                   .S ƛŴƛŰƛŭƛ  Ë­šËÀ¡âŒÈƺ¡® ¡¨v®®v §vˆvÀ —Œ†Œ® ÃÎÀŒ†ÈŒ ­Œâˆv®v —Œ¨Œ® áâvá ی ˆ¡½¨³­vÈ¡§
                                       ÈËÀv‚¡¨­Œ
                                         Özgün Düşünme
                                       —Œ¨¡Æ­Œ¨ŒÀ¡ ¶çŒÈ¨ŒâŒ‚¡¨­Œ
                                       vƫ   ÈvÈÎÀ§ ¡¨§Œ¨ŒÀ¡®¡® Ȍ­Œ¨ ¶çŒ¨¨¡§¨ŒÀ¡ ¡¨Œ ˆŒ­³§Àvᮡ® ¡¨§Œ¨ŒÀ¡ vÀvÝ®ˆv§¡ ¡¨¡Æ§¡â¡ ‚Œ¨¡À-
                         PROGRAMLAR ARASI vƫ   Ë­šËÀ¡âŒÈƺŒ —¡ˆŒ® ⳨ˆv —ŒÀ†Œ§¨ŒÆŒ® áâvá ی ˆ¡½¨³­vÈ¡§ ³¨vâ¨vÀ †¶çέ¨ŒÀƛ
                                         ¨ŒÀƛ
                              BİLEŞENLER ‚ƫ   Ë­šËÀ¡âŒÈƺŒ —¡ˆŒ® ⳨ˆv —ŒÀ†Œ§¨ŒÆŒ® áâvá ی ˆ¡½¨³­vÈ¡§ ³¨vâ¨vÀ Ý®ðv®ˆÀÀƛ
                                       ‚ƫ   Ë­šËÀ¡âŒÈ  ¶®Œ­¡ƺ®ˆŒ —ŒÀ†Œ§¨ŒÆÈ¡À¡¨Œ® ¡®§¨v½¨vÀ  ÈvÈÎÀ§ ¡¨§Œ¨ŒÀ¡â¨Œ ¡¨¡Æ§¡¨Œ®ˆ¡À¡Àƛ
                            Sosyal-Duygusal  ƒƫ   Ë­šËÀ¡âŒÈƺŒ —¡ˆŒ® ⳨ˆv —ŒÀ†Œ§¨ŒÆŒ® áâvá ی ˆ¡½¨³­vÈ¡§ ³¨vâ¨vÀ v®¨v­ ˆŒ˜¡Æ-
                                       ƒƫ   Ë­šËÀ¡âŒÈ   ¶®Œ­¡ƺ®ˆŒ  —ŒÀ†Œ§¨ŒÆÈ¡À¡¨Œ®  ¡®§¨v½¨vÀ®   ÈvÈÎÀ§  ¡¨§Œ¨ŒÀ¡â¨Œ  ¡¨¡Æ§¡Ã¡
                                         ­ŒâŒƒŒ§ ƌ§¡¨ˆŒ §Œ®ˆ¡ ¡–vˆŒ¨ŒÀ¡ ¡¨Œ ⌮¡ˆŒ® â³ÀË­¨vÀƛ
                          Öğrenme Becerileri  SDB2.1. İletişim, SDB2.2. İş Birliği, SDB3.3. Sorumlu Karar Verme
                                         šv§§®ˆv ³¨ËÆÈËÀˆË˜Ë ÎÀήΠ½vâ¨vƝÀƛ
                            İÇERİK  .S ƛŴƛŰƛŮƛ SÎÀ§ ­³ˆŒÀ®¨ŒÆ­ŒÃ¡ †ŒÀ†ŒÛŒÃ¡®ˆŒ  ÈvÈÎÀ§ƺή âv½È˜ ¡®§¨v½¨vÀ ®ŒˆŒ® ی ó- BECERİ
                                       ®Ë†¨vÀâ¨v â³ÀË­¨vâv‚¡¨­Œ
                    .  L.3   L  _ O.  Ë­šËÀ¡âŒÈƺ¡® .¨v®®v 3vˆvÀ fvÆv®v® O¡âvá ی  ¡½¨³­vÈ¡§ %Œ¨¡Æ­Œ¨ŒÀ
                                 Değerler D1. Adalet, D7. Estetik, D8. Mahremiyet, D14. Saygı, D19. Vatanseverlik
                                       vƫ  SÎÀ§ ­³ˆŒÀ®¨ŒÆ­ŒÃ¡ †ŒÀ†ŒÛŒÃ¡®ˆŒ  ÈvÈÎÀ§  ¶®Œ­¡ƺ®ˆŒ âv½¨v® ¡®§¨v½¨vÀ® ®Œ-
                                   SÎÀ§ 9³ˆŒÀ®¨ŒÆ­ŒÃ¡ ی  ÈvÈÎÀ§ .®§¨v½¨vÀ
                                         ˆŒ®¨ŒÀ¡®¡ ¡®ƒŒ¨ŒÀƛ
                        Okuryazarlık Becerileri OB1.  Bilgi Okuryazarlığı, OB2.  Dijital Okuryazarlık, OB4. Görsel Okuryazarlık, OB7. Veri
                                    ÈvÈÎÀ§ .¨§Œ ی .®§¨v½¨vÀ  ÀvÝ®ˆv§¡ .¨¡Æ§¡
                     Bu örnekte ise 8. sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Öğretim Programı'nın 4.
                                         Okuryazarlığı
                                       ‚ƫ  SÎÀ§ ­³ˆŒÀ®¨ŒÆ­ŒÃ¡ †ŒÀ†ŒÛŒÃ¡®ˆŒ  ÈvÈÎÀ§  ¶®Œ­¡ƺ®ˆŒ âv½¨v® ¡®§¨v½¨vÀˆv® ŒÈ-
                     ünitesinde bulunan "Atatürk ilke ve inkılapları arasındaki ilişkiyi ortaya koyan özgün bir ürün
                                         §¡¨Œ®Œ® Ë®ÃËÀ¨vÀ ¡®ƒŒ¨ŒÀƛ
                     ®všÈvÀ 3vÛÀv­¨vÀ v§¨ƒ¨§Ɯ v®vâvÃvƜ ‚v˜­Ãç¨§Ɯ ‚¡¨¡­ÃŒ¨¨¡§Ɯ ƒË­šËÀ¡âŒÈ†¡¨¡§Ɯ †v˜ˆvƨ§Ɯ ˆŒÛ¨ŒÈ†¡¨¡§Ɯ %Œ®†¨¡ư
                          DİSİPLİNLER ARASI
                     oluşturabilme" öğrenme çıktısı, Atatürk ilke ve inkılapları içeriğinin ve sentezleme becerisinin
                                       ƒƫ  SÎÀ§ ­³ˆŒÀ®¨ŒÆ­ŒÃ¡ †ŒÀ†ŒÛŒÃ¡®ˆŒ  ÈvÈÎÀ§  ¶®Œ­¡ƺ®ˆŒ âv½¨v® ¡®§¨v½¨vÀ® ŒÈ§¡-
                                   ˜Œ (¡Èv‚ŒƜ šv¨§†¨§Ɯ ¡®§¨v½†¨§Ɯ  ¨v¡§¨¡§Ɯ ­¡¨¨Ÿ §Î¨ÈÎÀƜ ­¡¨¨Ÿ ÈvÀ¡š ‚¡¨¡®ƒ¡Ɯ ­¡¨¨¡âŒÈ†¡¨¡§Ɯ 9ŸÃz§ư
                                İLİŞKİLER Bilişim Teknolojileri ve Yazılım, Görsel Sanatlar, Türkçe
                     birleşiminden oluşmaktadır.
                                         ¨ŒÀ¡®¡® ®¡ÈŒ¨¡˜¡®¡ óÀ—˨vÀƛ
                                   .§È¡Ãvˆ¡Ɯ :ËÈ˧Ɯ ¶ç—ÎÀ¨Î§Ɯ SÎÀ§ ­³ˆŒÀ®¨ŒÆ­ŒÃ¡
                           BECERİLER ARASI  †ƫ  SÎÀ§ ­³ˆŒÀ®¨ŒÆ­ŒÃ¡ †ŒÀ†ŒÛŒÃ¡®ˆŒ  ÈvÈÎÀ§  ¶®Œ­¡ƺ®ˆŒ âv½¨v® ¡®§¨v½¨vÀ® ®ŒˆŒ®-
                          B&L :9         ¨ŒÀ¡®¡ ی ó®Ë†¨vÀ® ‚v˜¨v­®ˆv® §³½­vˆv® ¡–vˆŒ ŒˆŒÀƛ
                                İLİŞKİLER KB2.18. Tartışma
                         3 :*S4 L*  Ë Î®¡ÈŒˆŒ âŒÀ v¨v® ¶˜ÀŒ®­Œ †§È¨vÀƞ ‚v¨§ §¨†˜Ɯ ˆŒÀŒƒŒ¨¡ ½Ëv®¨v­v v®všÈvÀƜ ½ŒÀ–³Àư
                                   .S ƛŴƛŰƛůƛ  ÈvÈÎÀ§ ¡¨§Œ ی ¡®§¨v½¨vÀ vÀvÝ®ˆv§¡ ¡¨¡Æ§¡â¡ ³ÀÈvâv §³âv® ¶ç—ή ‚¡À ÎÀή ³¨ËÆ-
                           ƪB¨†­Œ ی  ­v®Ã —¶ÀŒÛ¡Ɯ †v¨Æ­v âv½Àv˜Ɯ Ý®ðv®ˆÀ­v Èv‚¨³ÃËƜ §vÀÈ ŒÆ¨ŒÆÈ¡À­Œ ی ½ŒÀ–³À­v®Ã —¶ư
                                       ÈËÀv‚¡¨­Œ
                                      Parçalar arasında ilişki kurarak parçaları özgün bir bütün oluşturmak yolu ile bir
                        Œ˜ŒÀ¨Œ®ˆ¡À­Œƫ ÀŒÛ¡ §Ë¨¨v®¨vÀv§ ˆŒ˜ŒÀ¨Œ®ˆ¡ÀŒ‚¡¨¡Àƛ
                                       vƫ   ÈvÈÎÀ§ ¡¨§Œ¨ŒÀ¡®¡® Ȍ­Œ¨ ¶çŒ¨¨¡§¨ŒÀ¡ ¡¨Œ ˆŒ­³§Àvᮡ® ¡¨§Œ¨ŒÀ¡ vÀvÝ®ˆv§¡ ¡¨¡Æ§¡â¡ ‚Œ¨¡À-
                                      araya getirme sürecini ifade eder.
                                   IŒÀ–³À­v®Ã —¶ÀŒÛ¡Ɲ  Ë­šËÀ¡âŒÈŒ —¡ˆŒ® ⳨ˆv šv¨§® ‚¡¨¡®†¨Œ®ˆ¡À¡¨­ŒÃ¡®Œ â¶®Œ¨¡§ v–¡Æ یâv
                                         ¨ŒÀƛ
                                   ÈvÀ¡š ƌÀ¡ˆ¡ ƪˆ¡¦¡Èv¨ƫ švçÀ¨v­v —¶ÀŒÛ¡ˆ¡Àƛ
                KB2.20.                                       Süreç Bileşenleri
                                       ‚ƫ   Ë­šËÀ¡âŒÈ  ¶®Œ­¡ƺ®ˆŒ —ŒÀ†Œ§¨ŒÆÈ¡À¡¨Œ® ¡®§¨v½¨vÀ  ÈvÈÎÀ§ ¡¨§Œ¨ŒÀ¡â¨Œ ¡¨¡Æ§¡¨Œ®ˆ¡À¡Àƛ
                                   IŒÀ–³À­v®Ã —¶ÀŒÛ¡Ɲ  ÈvÈÎÀ§ ¡¨§Œ ی ¡®§¨v½¨vÀ vÀvÝ®ˆv§¡ ¡¨¡Æ§¡â¡ âv®ÃÈv® ‚¡À §vÛÀv­ švÀ¡ư
                                       ƒƫ   Ë­šËÀ¡âŒÈ   ¶®Œ­¡ƺ®ˆŒ  —ŒÀ†Œ§¨ŒÆÈ¡À¡¨Œ®  ¡®§¨v½¨vÀ®   ÈvÈÎÀ§  ¡¨§Œ¨ŒÀ¡â¨Œ  ¡¨¡Æ§¡Ã¡
                Sentezleme         ÈvÝƜ ¡®–³—Àv–¡§ یâv ‚À³ÆÎÀ švçÀ¨v­v —¶ÀŒÛ¡ˆ¡Àƛ
                                       KB2.20.SB1. Parçaları belirlemek
                                         šv§§®ˆv ³¨ËÆÈËÀˆË˜Ë ÎÀήΠ½vâ¨vƝÀƛ
                Becerisi               KB2.20.SB2. Parçalar arası ilişki kurmak
                    .  L.3   L  _ O.  Ë­šËÀ¡âŒÈƺ¡® .¨v®®v 3vˆvÀ fvÆv®v® O¡âvá ی  ¡½¨³­vÈ¡§ %Œ¨¡Æ­Œ¨ŒÀ
                                       KB2.20.SB3. Parçaları birleştirerek özgün bir bütün oluşturmak
                                   SÎÀ§ 9³ˆŒÀ®¨ŒÆ­ŒÃ¡ ی  ÈvÈÎÀ§ .®§¨v½¨vÀ
                                    ÈvÈÎÀ§ .¨§Œ ی .®§¨v½¨vÀ  ÀvÝ®ˆv§¡ .¨¡Æ§¡
                      Sentezleme  becerisi  için  üç  adet  süreç  bileşeni  tanımlanmıştır.  Pembe  kutu  ile  gösterilen
                     ®všÈvÀ 3vÛÀv­¨vÀ v§¨ƒ¨§Ɯ v®vâvÃvƜ ‚v˜­Ãç¨§Ɯ ‚¡¨¡­ÃŒ¨¨¡§Ɯ ƒË­šËÀ¡âŒÈ†¡¨¡§Ɯ †v˜ˆvƨ§Ɯ ˆŒÛ¨ŒÈ†¡¨¡§Ɯ %Œ®†¨¡ư
                      bu süreç bileşenleri, Atatürk ilke ve inkılaplarına yönelik ilgili içerikle birleşerek öğrenme
                                   ˜Œ (¡Èv‚ŒƜ šv¨§†¨§Ɯ ¡®§¨v½†¨§Ɯ  ¨v¡§¨¡§Ɯ ­¡¨¨Ÿ §Î¨ÈÎÀƜ ­¡¨¨Ÿ ÈvÀ¡š ‚¡¨¡®ƒ¡Ɯ ­¡¨¨¡âŒÈ†¡¨¡§Ɯ 9ŸÃz§ư
                  30  çıktısının süreç bileşenlerini oluşturmuştur.
                                   .§È¡Ãvˆ¡Ɯ :ËÈ˧Ɯ ¶ç—ÎÀ¨Î§Ɯ SÎÀ§ ­³ˆŒÀ®¨ŒÆ­ŒÃ¡
                          B&L :9                                                                   31
                         3 :*S4 L*  Ë Î®¡ÈŒˆŒ âŒÀ v¨v® ¶˜ÀŒ®­Œ †§È¨vÀƞ ‚v¨§ §¨†˜Ɯ ˆŒÀŒƒŒ¨¡ ½Ëv®¨v­v v®všÈvÀƜ ½ŒÀ–³Àư
               Sentezleme becerisi üç adet süreç bileşeninden oluşmaktadır. Pembe renkle gösterilen bu süreç bileşenleri,
                          ƪB¨†­Œ ی  ­v®Ã —¶ÀŒÛ¡Ɯ †v¨Æ­v âv½Àv˜Ɯ Ý®ðv®ˆÀ­v Èv‚¨³ÃËƜ §vÀÈ ŒÆ¨ŒÆÈ¡À­Œ ی ½ŒÀ–³À­v®Ã —¶ư
               Atatürk  ilke  ve  inkılapları  konulu  içerikle  birleşerek
                       Œ˜ŒÀ¨Œ®ˆ¡À­Œƫ ÀŒÛ¡ §Ë¨¨v®¨vÀv§ ˆŒ˜ŒÀ¨Œ®ˆ¡ÀŒ‚¡¨¡Àƛ öğrenme  çıktısının  süreç  bileşenlerini  oluşturmuştur.
                                   IŒÀ–³À­v®Ã —¶ÀŒÛ¡Ɲ  Ë­šËÀ¡âŒÈŒ —¡ˆŒ® ⳨ˆv šv¨§® ‚¡¨¡®†¨Œ®ˆ¡À¡¨­ŒÃ¡®Œ â¶®Œ¨¡§ v–¡Æ یâv
               Verilen örneklerde de görüldüğü üzere öğrenme çıktıları, süreç bileşenleri ve içerikle anlam kazanmaktadır.
                                   ÈvÀ¡š ƌÀ¡ˆ¡ ƪˆ¡¦¡Èv¨ƫ švçÀ¨v­v —¶ÀŒÛ¡ˆ¡Àƛ
               Dolayısıyla  kazandırılması  hedeflenen  öğrenme  çıktılarına  ulaşmak  için  becerilere  ait  süreç  bileşenlerinin
                                   IŒÀ–³À­v®Ã —¶ÀŒÛ¡Ɲ  ÈvÈÎÀ§ ¡¨§Œ ی ¡®§¨v½¨vÀ vÀvÝ®ˆv§¡ ¡¨¡Æ§¡â¡ âv®ÃÈv® ‚¡À §vÛÀv­ švÀ¡ư
               titizlikle  işe  koşulması  ve  ilgili  disiplinle  ilgili  öğrenme-öğretme  ortamlarının  her  öğrencinin  ilgili  süreç
                                   ÈvÝƜ ¡®–³—Àv–¡§ یâv ‚À³ÆÎÀ švçÀ¨v­v —¶ÀŒÛ¡ˆ¡Àƛ
               bileşenlerini deneyimlemesini sağlayacak şekilde tasarlanması gerekmektedir.
               Kısacası Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde hazırlanan öğretim programlarında becerilere ait süreç
               bileşenleri ile ünite ya da tema kapsamındaki içerik bilgisi birleştirilmiş ve öğrenme çıktılarının süreç bileşen-
      44                                                                                           31
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49