Page 42 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Klavuz Kitabı
P. 42

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI

                                     Mevcut olay/konu/durum ile ilgili ön gözlemlerden veya deneyimlerden yola çı-
                                     karak çıkarım yapmayı ve buna ilişkin yargıda bulunmayı ifade eder.
                    KB2.11.                                 Süreç Bileşenleri
                  Gözleme Dayalı      KB2.11.SB1. Mevcut olay/konu/duruma ilişkin ön gözlem ve/veya deneyimi
                 ORTAÖĞRETİM MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
                  Tahmin Etme
                                      ilişkilendirmek
                  Becerisi            KB2.11.SB2. Mevcut olay/konu/duruma ilişkin çıkarım yapmak
                                      KB2.11.SB3. Mevcut olay/konu/duruma ilişkin yargıda bulunmak
                                                 2. TEMA: NİCELİKLER VE DEĞİŞİMLER

                                    Bu temada öğrencilerin gerçek sayılarda fonksiyon olma şartlarını ve fonksiyonların nitel
                     Gözleme dayalı tahmin etme becerisi, üç adet süreç bileşeninden oluşmaktadır. Bu süreç bile-
                                    özelliklerini matematiksel temsillerle değerlendirebilmeleri; karesel, karekök ve rasyonel
                     şenleri, içerikle birleşerek öğrenme çıktısına ait süreç bileşenlerini oluşturmuştur.
                                    referans fonksiyonlardan türetilen fonksiyonlara ve bu fonksiyonların nitel özelliklerine
                                    yönelik muhakeme yapabilmeleri; doğrusal, karesel, karekök ve rasyonel referans fonksi-
                                    yonlar ile bu fonksiyonlardan türetilebilen fonksiyonların ters fonksiyonlarına dair çıkarım
                                    yapabilmeleri; bu fonksiyonlarla ifade edilebilen denklem ve eşitsizlikler
                Aşağıda da 10. sınıf Matematik Dersi Öğretim Programı'ndan başka bir örnek verilmiştir. içeren gerçek
                                    yaşam problemlerini çözebilmeleri amaçlanmaktadır.
                          DERS SAATİ 54


                               ALAN
                          BECERİLERİ MAB1. Matematiksel Muhakeme, MAB2. Matematiksel Problem Çözme, MAB3. Matema-
                                    tiksel Temsil (MAB3.2. Matematiksel Temsilleri Değerlendirme)

                          KAVRAMSAL
                           BECERİLER KB2.10. Çıkarım Yapma
                   ÖĞRENME ÇIKTILARI
                VE SÜREÇ BİLEŞENLERİ MAT.10.2.1. Gerçek sayılarda fonksiyon olma şartları ile gerçek sayılarda tanımlı fonksi-
                           EĞİLİMLER E1.1. Merak, E3.6. Analitik Düşünme, E3.7. Sistematik Olma, E3.11. Özgün Düşünme
                                        yonların nitel özelliklerini matematiksel temsillerle değerlendirebilme
                                        a) Gerçek sayılarda fonksiyon olma şartları ile gerçek sayılarda tanımlı fonksiyonların
                    PROGRAMLAR ARASI      nitel özelliklerini (tanım kümesi, görüntü kümesi, işareti, artanlığı-azalanlığı, mak-
                          BİLEŞENLER      simum-minimum noktaları, sıfırları, bire birliği, tekliği-çiftliği, örtenliği) grafik ve
                       Sosyal-Duygusal    cebirsel temsilleri üzerinden analiz eder.
                     Öğrenme Becerileri SDB1.1. Kendini Tanıma (Öz Farkındalık), SDB2.2. İş Birliği, SDB3.2. Esneklik
                                        b)  Gerçek  sayılarda  tanımlı  fonksiyonların  grafik  ve  cebirsel  temsillerini  fonksiyon
                                          olma şartları ve fonksiyonların nitel özellikleri bakımından karşılaştırır.
                             Değerler D5. Duyarlılık, D16. Sorumluluk  hareketle gerçek sayılarda tanımlı fonksiyonların grafik ve
                                        c) Karşılaştırmalarından
                   İÇERİK                 cebirsel temsilleri ile nitel özellikleri hakkında yargıda bulunur.
                   Okuryazarlık Becerileri OB2. Dijital Okuryazarlık, OB3. Finansal Okuryazarlık, OB4. Görsel Okuryazarlık   BECERİ

                       10. sınıf Matematik Dersi Öğretim Programı'nın 2. temasından alınan bu örnekte “Gerçek
                     DİSİPLİNLER ARASI
                       sayılarda fonksiyon olma şartları ile gerçek sayılarda tanımlı fonksiyonların nitel özelliklerini
                            İLİŞKİLER Biyoloji, Ekonomi, Fizik, Kimya, Mimari, Mühendislik
                       matematiksel temsillerle değerlendirebilme” öğrenme çıktısı oluşturulurken "gerçek sayılarda
                      BECERİLER ARASI  şartları ile gerçek sayılarda tanımlı fonksiyonların nitel özellikleri" içeriği
                       fonksiyon olma
                            İLİŞKİLER MAB5. Matematiksel Araç ve Teknoloji ile Çalışma
                       "matematiksel temsilleri değerlendirme" becerisiyle bir arada verilmiştir.





                      MAB3.2.                                 Süreç Bileşenleri
                   Matematiksel       MAB3.2.SB1. Matematiksel temsili analiz etmek
                     Temsilleri       MAB3.2.SB2. Matematiksel temsilleri karşılaştırmak
                  Değerlendirme
                                      MAB3.2.SB3. Karşılaştırmalarına ilişkin yargıda bulunmak



                        Matematiksel  temsilleri  değerlendirme  becerisi  için  üç  adet  süreç  bileşeni  tanımlanmıştır.  91
                        Pembe renkle gösterilen süreç bileşenleri ilgili içerikle birleştirilerek öğrenme çıktısının süreç
                        bileşenlerini oluşturulmuştur.


      42
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47