Page 48 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Klavuz Kitabı
P. 48

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI

                   10. SINIF

                                                          2. ÜNİTE: ENERJİ


                    İÇERİK ÇERÇEVESİ  Yay Sabiti
                                   Yayın Esneklik Potansiyel Enerjisi
                                   Sürtünme Kuvvetinin Yaptığı İş
                                   Enerjinin Korunumu
                                   Verim
                     Anahtar Kavramlar yay sabiti, uzanım, yayın esneklik potansiyel enerjisi, sürtünme kuvvetinin yaptığı iş, ener-
                                   jinin korunumu, verim


               Öğretim Programlarının içerik çerçevesi bölümünde öğrencilere öğrenme alanı/ünite/tema kapsamında öğ-
               retilecek konulara yer verilmiştir. Bu konular, öğrenme çıktılarına uygun olarak sunulacak olay, durum, kişi,
               kurum ve fikirler ile olgu, kavram, genelleme, kuram gibi bilgi türlerinden oluşturulmuştur. Öğretim program-
               larında içerik, öğrenme çıktılarından bağımsız birer bilgi yığını olarak değil öğrencilerin öğrenmeyi gerçekleş-
               tirmeleri, konuya ilişkin bilgi, beceri ve değerleri kazanmaları için süreçte yararlanılacak ve sistemli bir şekilde
               kullanılacak araçlar bütünü olarak ele alınmıştır.




                                                     Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinde





                                                    Öğretim programlarında benimsenen beceri
                                                    odaklı yaklaşım, içeriğin sadeleştirilmesi yoluyla
                                                    öğrencilerin derinlemesine öğrenmesine imkân
                                                    sağlamaktadır.




                                       Programlardaki içerik çerçevesinde ilgili ünite / temalarda
                                       yer alan konuların kapsamı ve sınırı belirlenmiş, konular
                                       ilgili öğretme-öğrenme yaşantılarında program bileşenleriyle
                                       ilişkilendirilerek açıklanmıştır.





                      Programlar oluşturulup ilgili disiplinlerin içerikleri sıralanırken ön koşul olma durumları
                      ile yatay ve dikey tutarlılıklar dikkate alınmıştır. Ayrıca her disiplin farklı disiplinlerin
                      yer aldığı temel bilimler ve sosyal bilimler disiplinleriyle ilişki kurulacak şekilde
                      tasarlanmıştır.



                                               Bilgi Görseli: İçerik çerçevesi

               1.4.4.  PROGRAMLAR ARASI BİLEŞENLER

               Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli öğretim programlarında üç farklı programlar arası bileşen yer almaktadır. Prog-
               ramlar arası bileşenler öğretim programlarına nüfuz ederek öğrenme çıktılarına ulaşmaya katkı sağlayacak şe-
               kilde yapılandırılmıştır. Sosyal-duygusal öğrenme becerileri, erdem-değer-eylem çerçevesi, sistem düşüncesi
               ve okuryazarlık becerileri olarak ifade edilen programlar arası bileşenler, öğretmenlere yol gösterici olacak
               şekilde ayrı ayrı kılavuzlar halinde detaylandırılarak ele alınmıştır.


      48
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53