Page 48 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Klavuz Kitabı
P. 48
TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI
10. SINIF
2. ÜNİTE: ENERJİ
İÇERİK ÇERÇEVESİ Yay Sabiti
Yayın Esneklik Potansiyel Enerjisi
Sürtünme Kuvvetinin Yaptığı İş
Enerjinin Korunumu
Verim
Anahtar Kavramlar yay sabiti, uzanım, yayın esneklik potansiyel enerjisi, sürtünme kuvvetinin yaptığı iş, ener-
jinin korunumu, verim
Öğretim Programlarının içerik çerçevesi bölümünde öğrencilere öğrenme alanı/ünite/tema kapsamında öğ-
retilecek konulara yer verilmiştir. Bu konular, öğrenme çıktılarına uygun olarak sunulacak olay, durum, kişi,
kurum ve fikirler ile olgu, kavram, genelleme, kuram gibi bilgi türlerinden oluşturulmuştur. Öğretim program-
larında içerik, öğrenme çıktılarından bağımsız birer bilgi yığını olarak değil öğrencilerin öğrenmeyi gerçekleş-
tirmeleri, konuya ilişkin bilgi, beceri ve değerleri kazanmaları için süreçte yararlanılacak ve sistemli bir şekilde
kullanılacak araçlar bütünü olarak ele alınmıştır.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinde
Öğretim programlarında benimsenen beceri
odaklı yaklaşım, içeriğin sadeleştirilmesi yoluyla
öğrencilerin derinlemesine öğrenmesine imkân
sağlamaktadır.
Programlardaki içerik çerçevesinde ilgili ünite / temalarda
yer alan konuların kapsamı ve sınırı belirlenmiş, konular
ilgili öğretme-öğrenme yaşantılarında program bileşenleriyle
ilişkilendirilerek açıklanmıştır.
Programlar oluşturulup ilgili disiplinlerin içerikleri sıralanırken ön koşul olma durumları
ile yatay ve dikey tutarlılıklar dikkate alınmıştır. Ayrıca her disiplin farklı disiplinlerin
yer aldığı temel bilimler ve sosyal bilimler disiplinleriyle ilişki kurulacak şekilde
tasarlanmıştır.
Bilgi Görseli: İçerik çerçevesi
1.4.4. PROGRAMLAR ARASI BİLEŞENLER
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli öğretim programlarında üç farklı programlar arası bileşen yer almaktadır. Prog-
ramlar arası bileşenler öğretim programlarına nüfuz ederek öğrenme çıktılarına ulaşmaya katkı sağlayacak şe-
kilde yapılandırılmıştır. Sosyal-duygusal öğrenme becerileri, erdem-değer-eylem çerçevesi, sistem düşüncesi
ve okuryazarlık becerileri olarak ifade edilen programlar arası bileşenler, öğretmenlere yol gösterici olacak
şekilde ayrı ayrı kılavuzlar halinde detaylandırılarak ele alınmıştır.
48