Page 55 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Klavuz Kitabı
P. 55
TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI
1.4.7. ÖĞRETME-ÖĞRENME YAŞANTILARI
Türkiye Yüzyılı
Maarif Modeli’nde
öğrenme-öğretme
yaşantılarının yeri
Temel Kabuller
BECERİLERİN DESTEKLEYİCİSİ EĞİLİMLER Ön Değerlendirme Süreci F A R K L I L
ÖĞRENCİ PROFİLİ
KAVRAMSAL BECERİLER - ALAN BECERİLERİ - İÇERİK ÇERÇEVESİ (ALAN BİLGİSİ)
ÖĞRETİM
ÖĞRENME KANITLARI
PROGRAMLARININ ÖĞRENME (ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME) ÖĞRENME-ÖĞRETME Ö Ğ R E T M E N YA N S I T M A L A R I
YAŞANTILARI
ÇIKTILARI
TEMEL YAKLAŞIMI Köprü Kurma A Ş T I R M A
TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ Öğrenme-Öğretme Uygulamaları
Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri
Erdem-Değer-Eylem
Öğrenme yaşantıları sonunda ÖĞRENME ÇIKTILARI
öğrenciye kazandırılması Sistem Düşüncesi VE
PROGRAMLAR ARASI BİLEŞENLER
amaçlanan bilgi, beceri ve SÜREÇ BİLEŞENLERİ
becerilerin süreç bileşenlerini
ifade eder.
Bilgi Görseli: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli
.
Öğrenme sürecinde ele
İÇERİK ÇERÇEVESİ alınan bilgi kümesini
(bölüm/konu/alt konuya
ilişkin sınırları) ifade eder.
Öğrenme-öğretme yaşantıları; öğrenme çıktıları, eğilimler, programlar arası bileşenler ve öğrenme kanıtları
arasında kurulan ve anlamlı ilişkilere dayanan öğrenme öğretme sürecini ifade eder. Disiplinler arası ve
Disipline ait başlıca genelle-
Genellemeler/
me, ilke, anahtar kavramlar İlkeler/
beceriler arası ilişkiler bu alanda somutlaştırılır. Anahtar Kavramlar/
veya sembolleri ifade eder.
Semboller
ÖĞRENME
KANITLARI Öğrenme çıktılarının de-
(Ölçme ve ğerlendirilmesi ile uygun
Değerlendirme) ölçme ve değerlendirme
araçlarını ifade eder.
Öğrenme çıktıları, eğilim,
programlar arası bileşenler
ve öğrenme kanıtları arasında
kurulan ve anlamlı ilişkilere ÖĞRENME-ÖĞRETME
dayanan öğretme-öğrenme YAŞANTILARI
sürecini ifade eder. Önceki öğrenme-öğret-
Temel Kabuller me süreçlerinden getiril-
diği kabul edilen bilgi ve
becerileri ifade eder.
Yeni bilgi ve becerilerin öğre-
nilmesi için sahip olunması
gereken ön bilgi ve becerile- Ön Değerlendirme
rin değerlendirilmesini ifade Süreci
eder.
Mevcut bilgi ve beceriler
ile edinilecek bilgi ve be-
ceriler arasında bağlantı
Köprü Kurma oluşturma sürecinin yanı
sıra edinilecek bilgi ve be-
ceriler ile günlük yaşam
deneyimleri arasında bağ
temel öğrenme yaklaşımları kurmayı ifade eder.
ile uyumlu öğrenme-öğretme Öğrenme-Öğretme
yaşantılarının hayata geçiril- Uygulamaları
diği uygulamaları ifade eder.
Öğrenme profilleri bakı-
mından farklılık gösteren Akranlarından daha ileri
öğrencilere yönelik çeşitli FARKLILAŞTIRMA düzeydeki öğrencilere ge-
zenginleştirme ve destekle- nişletilmiş ve derinlemesine
meye ilişkin öğrenme-öğret- Zenginleştirme öğrenme fırsatları sunan,
Öğrenme-öğretme yaşantıları temel kabuller, ön değerlendirme, köprü kurma ve
me yaşantılarını ifade eder.
onların bilgi ve becerilerini
öğrenme-öğretme uygulamaları basamaklarından oluşmaktadır. geliştiren öğretme-öğrenme
yaşantılarını ifade eder.
Öğrenme sürecinde daha
fazla zaman ve tekrara
ihtiyaç duyan öğrencilere
Destekleme ortam, içerik, süreç ve ürün
bağlamında uyarlanmış öğ-
Programın güçlü ve iyileş- retme-öğrenme yaşantılarını
tirilmesi gereken yönlerinin ÖĞRETMEN ifade eder.
öğretmenler tarafından de- YANSITMALARI
ğerlendirilmesini ifade eder.
55
73