Page 55 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Klavuz Kitabı
P. 55

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI

                  1.4.7.  ÖĞRETME-ÖĞRENME YAŞANTILARI





                                                                 Türkiye Yüzyılı
                                                               Maarif Modeli’nde
                                                               öğrenme-öğretme
                                                               yaşantılarının yeri
                                                                                     Temel Kabuller



                                                  BECERİLERİN DESTEKLEYİCİSİ EĞİLİMLER  Ön Değerlendirme Süreci  F A R K L I L
                          ÖĞRENCİ PROFİLİ
                  KAVRAMSAL BECERİLER - ALAN BECERİLERİ - İÇERİK ÇERÇEVESİ (ALAN BİLGİSİ)
                             ÖĞRETİM
                                                            ÖĞRENME KANITLARI
                          PROGRAMLARININ            ÖĞRENME  (ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME)  ÖĞRENME-ÖĞRETME   Ö Ğ R E T M E N   YA N S I T M A L A R I
                                                                       YAŞANTILARI
                                                    ÇIKTILARI
                          TEMEL YAKLAŞIMI                                                 Köprü Kurma  A Ş T I R M A
                           TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ                        Öğrenme-Öğretme Uygulamaları
                                                     Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri
                                                         Erdem-Değer-Eylem
                                   Öğrenme yaşantıları sonunda   ÖĞRENME ÇIKTILARI
                                   öğrenciye kazandırılması    Sistem Düşüncesi  VE
                     PROGRAMLAR ARASI BİLEŞENLER
                                   amaçlanan bilgi, beceri ve   SÜREÇ BİLEŞENLERİ
                                   becerilerin süreç bileşenlerini
                                   ifade eder.
                                            Bilgi Görseli: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli
                                                                       .
                                                                                 Öğrenme sürecinde ele
                                                             İÇERİK ÇERÇEVESİ    alınan bilgi kümesini
                                                                                 (bölüm/konu/alt konuya
                                                                                 ilişkin sınırları) ifade eder.
                  Öğrenme-öğretme yaşantıları; öğrenme çıktıları, eğilimler, programlar arası bileşenler ve öğrenme kanıtları
                  arasında  kurulan  ve  anlamlı  ilişkilere  dayanan  öğrenme  öğretme  sürecini  ifade  eder.  Disiplinler  arası  ve
                                   Disipline ait başlıca genelle-
                                                               Genellemeler/
                                   me, ilke, anahtar kavramlar     İlkeler/
                  beceriler arası ilişkiler bu alanda somutlaştırılır.    Anahtar Kavramlar/
                                   veya sembolleri ifade eder.
                                                                 Semboller
                                                                 ÖĞRENME
                                                                KANITLARI        Öğrenme çıktılarının de-
                                                                 (Ölçme ve       ğerlendirilmesi ile uygun
                                                              Değerlendirme)     ölçme ve değerlendirme
                                                                                 araçlarını ifade eder.
                                   Öğrenme çıktıları, eğilim,
                                   programlar arası bileşenler
                                   ve öğrenme kanıtları arasında
                                   kurulan ve anlamlı ilişkilere   ÖĞRENME-ÖĞRETME
                                   dayanan öğretme-öğrenme     YAŞANTILARI
                                   sürecini ifade eder.                          Önceki öğrenme-öğret-
                                                               Temel Kabuller    me süreçlerinden getiril-
                                                                                 diği kabul edilen bilgi ve
                                                                                 becerileri ifade eder.
                                   Yeni bilgi ve becerilerin öğre-
                                   nilmesi  için sahip olunması
                                   gereken ön bilgi ve becerile-  Ön Değerlendirme
                                   rin değerlendirilmesini ifade   Süreci
                                   eder.
                                                                                 Mevcut bilgi ve beceriler
                                                                                 ile edinilecek bilgi ve be-
                                                                                 ceriler arasında bağlantı
                                                                Köprü Kurma      oluşturma sürecinin yanı
                                                                                 sıra edinilecek bilgi ve be-
                                                                                 ceriler ile günlük yaşam
                                                                                 deneyimleri arasında bağ
                                   temel öğrenme yaklaşımları                    kurmayı ifade eder.
                                   ile uyumlu öğrenme-öğretme   Öğrenme-Öğretme
                                   yaşantılarının  hayata geçiril-  Uygulamaları
                                   diği uygulamaları ifade eder.
                                   Öğrenme profilleri bakı-
                                   mından farklılık gösteren                     Akranlarından daha ileri
                                   öğrencilere yönelik çeşitli   FARKLILAŞTIRMA  düzeydeki öğrencilere ge-
                                   zenginleştirme ve destekle-                   nişletilmiş ve derinlemesine
                                   meye ilişkin öğrenme-öğret-  Zenginleştirme   öğrenme fırsatları sunan,
                           Öğrenme-öğretme yaşantıları temel kabuller, ön değerlendirme, köprü kurma ve
                                   me yaşantılarını ifade eder.
                                                                                 onların bilgi ve becerilerini
                           öğrenme-öğretme uygulamaları basamaklarından oluşmaktadır.  geliştiren öğretme-öğrenme
                                                                                 yaşantılarını  ifade eder.
                                                                                 Öğrenme sürecinde daha
                                                                                 fazla zaman ve tekrara
                                                                                 ihtiyaç duyan öğrencilere
                                                                Destekleme       ortam, içerik, süreç ve ürün
                                                                                 bağlamında uyarlanmış öğ-
                                   Programın güçlü ve iyileş-                    retme-öğrenme yaşantılarını
                                   tirilmesi gereken yönlerinin   ÖĞRETMEN       ifade eder.
                                   öğretmenler tarafından de-  YANSITMALARI
                                   ğerlendirilmesini ifade eder.
                                                                                                                 55
                                                                                                       73
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60