Page 57 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Klavuz Kitabı
P. 57
TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI
Matematik dersi hazırlık sınıfı Nicelikler ve Değişimler teması kapsamı ve bu temaya ait temel kabuller
aşağıdaki gibidir:
HAZIRLIK SINIFI
1. TEMA: NİCELİKLER VE DEĞİŞİMLER
Bu temada öğrencilerin doğrusal ilişkiler içeren problemleri matematiksel araç ve tekno-
lojiden yararlanarak çözebilmeleri amaçlanmaktadır.
ÖĞRENME-ÖĞRETME
YAŞANTILARI
Temel Kabuller Öğrencilerin dik koordinat sistemini tanıdığı, dik koordinat sisteminde sıralı ikilileri
gösterebildiği, doğrusal ilişkili nicelikleri bağımlı-bağımsız değişkenlerle cebirsel ola-
rak ifade edebildiği, doğrusal ilişkili iki çokluk arasındaki ilişkiyi fonksiyon olarak ifade
edebildiği, dik koordinat sisteminde verilen doğrusal ilişkilerin grafiklerini eğimlerine
göre yorumlayabildiği, doğrusal ilişkili iki niceliğe ait cebirsel bir ifadede bir niceliğin
değeri verildiğinde diğerinin değerini hesaplayabildiği kabul edilmektedir.
Matematik dersi öğretim programından alınan kesitte görüldüğü gibi öğrencilerin doğrusal
ilişkiler içeren problemleri çözebilmeleri için dik doğrusal iki çokluk arasındaki ilişkiyi
fonksiyon olarak ifade edebilmesi beklenmektedir.
Öğrencilerin öğrenme hızı, bilişsel şemaları ve deneyimleri birbirlerinden farklılık gösterebilir. Bununla
birlikte daha önce öğrendiği bilgileri geri çağırmada sorun yaşayan öğrenciler de bulunabilir. Öğrenciler,
gerekli görülen temel kabullere sahip olmadıklarında yeni öğrenilecek bilgi ve becerinin ediniminde de sorunlar
yaşayacaklardır.
Öğrencilerin temel kabullerde yer alan konu ve becerilerde eksiklerinin olması yalnızca öğrenilecek olan
konuyu değil, o konunun yer aldığı dersi de öğrenmeyi zorlaştırabilir. Öğrencinin bir konuda başarısız olması;
derse yönelik motivasyonunun azalmasına, öz güven ve öz yeterlilik algısının zayıflamasına ve derse karşı
olumsuz tutum geliştirmesine neden olabilir. Bu sebeple konuya yönelik temel kabullerin ve öğrencilerin bu
temel kabullere sahip olma durumlarının belirlenerek öğretimin bu bilgiler doğrultusunda gerçekleştirilmesi
oldukça önemlidir.
Ön Değerlendirme
Öğrencilerin temel kabullere sahip olma düzeylerini belirlemek için öğrenme-öğretme yaşantılarının bir diğer
bileşeni olan ön değerlendirme basamağının uygulanması gerekmektedir. Ön değerlendirme ile öğrencilerin
mevcut bilgi ve beceri düzeylerini belirlemek, öğrencilerin öğrenme hedef ve beklentilerini anlamak ve öğretim
programının içeriğini özelleştirmek amaçlanmaktadır.
57