Page 57 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Klavuz Kitabı
P. 57

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI

                  Matematik  dersi  hazırlık  sınıfı  Nicelikler  ve  Değişimler  teması  kapsamı  ve  bu  temaya  ait  temel  kabuller
                  aşağıdaki gibidir:




                  HAZIRLIK SINIFI
                                                     1. TEMA: NİCELİKLER VE DEĞİŞİMLER


                                      Bu temada öğrencilerin doğrusal ilişkiler içeren problemleri matematiksel araç ve tekno-
                                      lojiden yararlanarak çözebilmeleri amaçlanmaktadır.

                       ÖĞRENME-ÖĞRETME
                            YAŞANTILARI
                           Temel Kabuller Öğrencilerin  dik  koordinat  sistemini  tanıdığı,  dik  koordinat  sisteminde  sıralı  ikilileri
                                        gösterebildiği, doğrusal ilişkili nicelikleri bağımlı-bağımsız değişkenlerle cebirsel ola-
                                        rak ifade edebildiği, doğrusal ilişkili iki çokluk arasındaki ilişkiyi fonksiyon olarak ifade
                                        edebildiği, dik koordinat sisteminde verilen doğrusal ilişkilerin grafiklerini eğimlerine
                                        göre yorumlayabildiği, doğrusal ilişkili iki niceliğe ait cebirsel bir ifadede bir niceliğin
                                        değeri verildiğinde diğerinin değerini hesaplayabildiği kabul edilmektedir.






                           Matematik dersi öğretim programından alınan kesitte görüldüğü gibi öğrencilerin doğrusal
                           ilişkiler içeren problemleri çözebilmeleri için dik doğrusal iki çokluk arasındaki ilişkiyi
                           fonksiyon olarak ifade edebilmesi beklenmektedir.







                  Öğrencilerin  öğrenme  hızı,  bilişsel  şemaları  ve  deneyimleri  birbirlerinden  farklılık  gösterebilir.  Bununla
                  birlikte  daha  önce  öğrendiği  bilgileri  geri  çağırmada  sorun  yaşayan  öğrenciler  de  bulunabilir.  Öğrenciler,
                  gerekli görülen temel kabullere sahip olmadıklarında yeni öğrenilecek bilgi ve becerinin ediniminde de sorunlar
                  yaşayacaklardır.


                  Öğrencilerin  temel  kabullerde  yer  alan  konu  ve  becerilerde  eksiklerinin  olması  yalnızca  öğrenilecek  olan
                  konuyu değil, o konunun yer aldığı dersi de öğrenmeyi zorlaştırabilir. Öğrencinin bir konuda başarısız olması;
                  derse yönelik motivasyonunun azalmasına, öz güven ve öz yeterlilik algısının zayıflamasına ve derse karşı
                  olumsuz tutum geliştirmesine neden olabilir. Bu sebeple konuya yönelik temel kabullerin ve öğrencilerin bu
                  temel kabullere sahip olma durumlarının belirlenerek öğretimin bu bilgiler doğrultusunda gerçekleştirilmesi
                  oldukça önemlidir.


                  Ön Değerlendirme
                  Öğrencilerin temel kabullere sahip olma düzeylerini belirlemek için öğrenme-öğretme yaşantılarının bir diğer
                  bileşeni olan ön değerlendirme basamağının uygulanması gerekmektedir. Ön değerlendirme ile öğrencilerin
                  mevcut bilgi ve beceri düzeylerini belirlemek, öğrencilerin öğrenme hedef ve beklentilerini anlamak ve öğretim
                  programının içeriğini özelleştirmek amaçlanmaktadır.














                                                                                                                 57
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62