Page 60 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Klavuz Kitabı
P. 60

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI

               Köprü Kurma




                                                                                    Temel Kabuller



                                                 BECERİLERİN DESTEKLEYİCİSİ EĞİLİMLER  Ön Değerlendirme Süreci  F A R K L I L
                         ÖĞRENCİ PROFİLİ
                 KAVRAMSAL BECERİLER - ALAN BECERİLERİ - İÇERİK ÇERÇEVESİ (ALAN BİLGİSİ)
                           ÖĞRETİM
                                                           ÖĞRENME KANITLARI
                         PROGRAMLARININ            ÖĞRENME  (ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME)  ÖĞRENME-ÖĞRETME   Ö Ğ R E T M E N   YA N S I T M A L A R I
                                                   ÇIKTILARI
                                                                      YAŞANTILARI
                         TEMEL YAKLAŞIMI                                                Köprü Kurma  A Ş T I R M A
                                                   Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri  Öğrenme-Öğretme Uygulamaları
                                                       Erdem-Değer-Eylem                   Türkiye Yüzyılı
                   PROGRAMLAR ARASI BİLEŞENLER           Sistem Düşüncesi                 Maarif Modeli’nde
                                                                                           köprü kurmanın
                                                                                                yeri


                                              Bilgi Görseli: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli


               Köprü kurma basamağında öğrenciler dikkat çekme ve merak uyandırma yoluyla yeni konuya hazırlanırken
               düşünme süreci de başlatılmış olur.  Köprü kurmada ilgi çekici görseller, gazete haberleri, videolar, animasyonlar,
               sanal müze gezileri, merak uyandıracak okuma metinleri, örnekler, sorular vb. araçlar kullanılabilir. Köprü kurma
               etkinlikleri ile öğrenci, hâlihazırda sahip olduğu bilgi ve becerileri günlük hayat bağlamında yeni öğrenilecek
               konuyla ilişkilendirmeye başlamaktadır. Böylece öğrencilerin öğrenilen bilgi ve becerileri sadece sınıf içinde
               değil gerçek hayatta da nasıl kullanabileceklerini anlamalarına fırsat verilir.  Ayrıca önceki öğrenmeler ile
               ilişkilendirilen yeni öğrenmelerin öğrenciler için daha akılda kalıcı olacağı ve yeni öğrenmelerin daha kolay
               anlamlandırılmasını sağlayacaktır.






                                                   Yeni       Önceki
                                                öğrenilecek   öğrenmeler
                                                 bilgi ve
                                                 beceriler


                                                         Günlük
                                                         yaşam








                                                        KÖPRÜ

                                                  Bilgi Görseli: Köprü kurma













      60
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65