Page 60 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Klavuz Kitabı
P. 60
TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI
Köprü Kurma
Temel Kabuller
BECERİLERİN DESTEKLEYİCİSİ EĞİLİMLER Ön Değerlendirme Süreci F A R K L I L
ÖĞRENCİ PROFİLİ
KAVRAMSAL BECERİLER - ALAN BECERİLERİ - İÇERİK ÇERÇEVESİ (ALAN BİLGİSİ)
ÖĞRETİM
ÖĞRENME KANITLARI
PROGRAMLARININ ÖĞRENME (ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME) ÖĞRENME-ÖĞRETME Ö Ğ R E T M E N YA N S I T M A L A R I
ÇIKTILARI
YAŞANTILARI
TEMEL YAKLAŞIMI Köprü Kurma A Ş T I R M A
Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri Öğrenme-Öğretme Uygulamaları
Erdem-Değer-Eylem Türkiye Yüzyılı
PROGRAMLAR ARASI BİLEŞENLER Sistem Düşüncesi Maarif Modeli’nde
köprü kurmanın
yeri
Bilgi Görseli: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli
Köprü kurma basamağında öğrenciler dikkat çekme ve merak uyandırma yoluyla yeni konuya hazırlanırken
düşünme süreci de başlatılmış olur. Köprü kurmada ilgi çekici görseller, gazete haberleri, videolar, animasyonlar,
sanal müze gezileri, merak uyandıracak okuma metinleri, örnekler, sorular vb. araçlar kullanılabilir. Köprü kurma
etkinlikleri ile öğrenci, hâlihazırda sahip olduğu bilgi ve becerileri günlük hayat bağlamında yeni öğrenilecek
konuyla ilişkilendirmeye başlamaktadır. Böylece öğrencilerin öğrenilen bilgi ve becerileri sadece sınıf içinde
değil gerçek hayatta da nasıl kullanabileceklerini anlamalarına fırsat verilir. Ayrıca önceki öğrenmeler ile
ilişkilendirilen yeni öğrenmelerin öğrenciler için daha akılda kalıcı olacağı ve yeni öğrenmelerin daha kolay
anlamlandırılmasını sağlayacaktır.
Yeni Önceki
öğrenilecek öğrenmeler
bilgi ve
beceriler
Günlük
yaşam
KÖPRÜ
Bilgi Görseli: Köprü kurma
60