Page 63 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Klavuz Kitabı
P. 63

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI




                                                                                         Temel Kabuller


                                                      BECERİLERİN DESTEKLEYİCİSİ EĞİLİMLER  Ön Değerlendirme Süreci  F A R K L I L
                              ÖĞRENCİ PROFİLİ
                      KAVRAMSAL BECERİLER - ALAN BECERİLERİ - İÇERİK ÇERÇEVESİ (ALAN BİLGİSİ)
                                 ÖĞRETİM
                                                                ÖĞRENME KANITLARI
                              PROGRAMLARININ            ÖĞRENME  (ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME)  ÖĞRENME-ÖĞRETME   Ö Ğ R E T M E N   YA N S I T M A L A R I
                                                                           YAŞANTILARI
                                                        ÇIKTILARI
                              TEMEL YAKLAŞIMI                                                 Köprü Kurma  A Ş T I R M A
                                                         Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri  Öğrenme-Öğretme Uygulamaları
                                                             Erdem-Değer-Eylem
                                                              Sistem Düşüncesi
                        PROGRAMLAR ARASI BİLEŞENLER
                                                                                 Türkiye Yüzyılı
                                                                                Maarif Modeli’nde
                                                                               öğrenme-öğretme
                                                Bilgi Görseli: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli  uygulamalarının
                                                                                      yeri



                  Öğrenme-öğretme uygulamalarında öğrencilerin aktif olarak yürütecekleri süreçlerin oluşturulması hem beceri
                  gelişimini sağlamak için hem de öğrencinin bağımsız karar verebilme yeteneğinin geliştirilmesi açısından
                  oldukça önemlidir. Bu süreçte öğretmenin gerektiğinde rehber olarak yönlendirme yapması esastır. Ancak
                  bu yönlendirme öğrencinin uygulamaya dönük faaliyetine güvenlik unsurları dışında doğrudan bir müdahale
                  içermemelidir.  Hedeflenen  öğrenci  profilinde  belirtildiği  gibi  öğrencilerin  iradeli,  sorgulayıcı  ve  üretken
                  olmasını sağlayacak bir sınıf ortamı oluşturulmalıdır.      SOSYAL BILGILER DERSI ÖĞRETIM PROGRAMI
                                         Kültürün korunmasının neden önemli olduğu; ulaşım ve iletişim teknolojilerinin kültürümüz
                                                                                                   -
                  Sosyal bilgiler dersi 6. öğrenme alanı 2. öğrenme çıktısına ilişkin öğrenme-öğretme uygulamaları aşağıdaki
                  gibidir:

                        ÖĞRENME-ÖĞRETME
                             YAŞANTILARI  SB.6.6.2
                             Temel Kabuller  Öğrencilerin, verilen yazılı ve görsel kaynakları inceleyerek bunlar arasından bir ürün veya
                                         fikrin telif ve patent süreçleriyle ilgili bilgi toplamada kullanabileceği kaynakları belirleme-
                                         leri sağlanır (OB1, OB4, SDB1.2). Bu süreçte dijital kaynaklardan faydalanılabilir (OB2).
                                         Belirlenen kaynaklar üzerinden telif ve patent süreçleriyle ilgili bilgi toplanır (OB1, OB2). Te-
                                         lif ve patent süreçlerinin ülkemiz ve ekonomimiz için neden önemli olduğu, telif ve patent
                                         haklarına uymanın gerekliliğiyle (D6.2) ilgili beyin fırtınası yapılır (SDB2.1). Bu süreçte Tür-
                                         kiye Cumhuriyeti Sanayi ve Teknoloji Bakanlığına bağlı Türk Patent ve Marka Kurumunun
                                         hizmetlerine değinilir.
                                         Öğrencilerden bir ürün veya fikrin telif ve patent süreçleriyle ilgili ulaşılan bilgileri en az üç
                                         farklı kaynakla karşılaştırarak doğrulamaları istenir (E3.10).
                                         Performans görevi kapsamında öğrencilerden edindikleri bilgilerden yararlanılarak grup
                                         çalışması yolu ile bir ürün veya fikrin telif ve patent süreçlerini yansıtan bir rapor hazırla-
                                         maları ve sunmaları istenir (SDB2.2). Hazırlanan raporlar derecelendirme ölçeği; sunumlar
                                         ise kontrol listesi ile değerlendirilebilir.
                           FARKLILAŞTIRMA
                            Öğrenme-öğretme uygulamaları iradeli, sorgulayıcı ve üretken öğrenci profili
                             Zenginleştirme Ulaşım ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelerin kültürler üzerinde yaratacağı olumlu ve
                                         olumsuz  sonuçlarını anlatan dijital çizgi roman yazmaları istenebilir.
                            oluşturmayı destekleyecek şekilde planlanmaktadır.
                                         Ulaşım ve iletişim teknolojilerinde gelecekte meydana gelebilecek gelişmeler üzerinde
                                         düşünerek bu teknolojilerin gelecek kültürleri nasıl etkileyebileceğine dair çıkarımda bu-
                                         lunmaları istenebilir.
                                         Ülkemizde ve dünyanın farklı ülkelerinde bir yılda alınan patent sayıları ile ilgili bilgi topla-
                                         narak bu patentlerin hangi alanlarda alındığı ile ilgili frayer diyagramı oluşturulması iste-
                                         nebilir.
                               Destekleme Ulaşım ve iletişim araçlarının kültürel değişime etkileri animasyonlar, filmler, eğitici vide-
                                         olar gibi dijital içeriklerle incelenebilir.
                                         Telif ve patent süreçlerini özetleyen animasyonlar kullanılabilir.      63
                                                                                                   -
                                         mutlaştırıcı etkinlikler yapılabilir.
                                ÖĞRETMEN
                             YANSITMALARI Programa yönelik görüş ve önerileriniz için karekodu akıllı cihazınıza
                                         okutunuz.
















                  88
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68