Page 63 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Klavuz Kitabı
P. 63
TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI
Temel Kabuller
BECERİLERİN DESTEKLEYİCİSİ EĞİLİMLER Ön Değerlendirme Süreci F A R K L I L
ÖĞRENCİ PROFİLİ
KAVRAMSAL BECERİLER - ALAN BECERİLERİ - İÇERİK ÇERÇEVESİ (ALAN BİLGİSİ)
ÖĞRETİM
ÖĞRENME KANITLARI
PROGRAMLARININ ÖĞRENME (ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME) ÖĞRENME-ÖĞRETME Ö Ğ R E T M E N YA N S I T M A L A R I
YAŞANTILARI
ÇIKTILARI
TEMEL YAKLAŞIMI Köprü Kurma A Ş T I R M A
Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri Öğrenme-Öğretme Uygulamaları
Erdem-Değer-Eylem
Sistem Düşüncesi
PROGRAMLAR ARASI BİLEŞENLER
Türkiye Yüzyılı
Maarif Modeli’nde
öğrenme-öğretme
Bilgi Görseli: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli uygulamalarının
yeri
Öğrenme-öğretme uygulamalarında öğrencilerin aktif olarak yürütecekleri süreçlerin oluşturulması hem beceri
gelişimini sağlamak için hem de öğrencinin bağımsız karar verebilme yeteneğinin geliştirilmesi açısından
oldukça önemlidir. Bu süreçte öğretmenin gerektiğinde rehber olarak yönlendirme yapması esastır. Ancak
bu yönlendirme öğrencinin uygulamaya dönük faaliyetine güvenlik unsurları dışında doğrudan bir müdahale
içermemelidir. Hedeflenen öğrenci profilinde belirtildiği gibi öğrencilerin iradeli, sorgulayıcı ve üretken
olmasını sağlayacak bir sınıf ortamı oluşturulmalıdır. SOSYAL BILGILER DERSI ÖĞRETIM PROGRAMI
Kültürün korunmasının neden önemli olduğu; ulaşım ve iletişim teknolojilerinin kültürümüz
-
Sosyal bilgiler dersi 6. öğrenme alanı 2. öğrenme çıktısına ilişkin öğrenme-öğretme uygulamaları aşağıdaki
gibidir:
ÖĞRENME-ÖĞRETME
YAŞANTILARI SB.6.6.2
Temel Kabuller Öğrencilerin, verilen yazılı ve görsel kaynakları inceleyerek bunlar arasından bir ürün veya
fikrin telif ve patent süreçleriyle ilgili bilgi toplamada kullanabileceği kaynakları belirleme-
leri sağlanır (OB1, OB4, SDB1.2). Bu süreçte dijital kaynaklardan faydalanılabilir (OB2).
Belirlenen kaynaklar üzerinden telif ve patent süreçleriyle ilgili bilgi toplanır (OB1, OB2). Te-
lif ve patent süreçlerinin ülkemiz ve ekonomimiz için neden önemli olduğu, telif ve patent
haklarına uymanın gerekliliğiyle (D6.2) ilgili beyin fırtınası yapılır (SDB2.1). Bu süreçte Tür-
kiye Cumhuriyeti Sanayi ve Teknoloji Bakanlığına bağlı Türk Patent ve Marka Kurumunun
hizmetlerine değinilir.
Öğrencilerden bir ürün veya fikrin telif ve patent süreçleriyle ilgili ulaşılan bilgileri en az üç
farklı kaynakla karşılaştırarak doğrulamaları istenir (E3.10).
Performans görevi kapsamında öğrencilerden edindikleri bilgilerden yararlanılarak grup
çalışması yolu ile bir ürün veya fikrin telif ve patent süreçlerini yansıtan bir rapor hazırla-
maları ve sunmaları istenir (SDB2.2). Hazırlanan raporlar derecelendirme ölçeği; sunumlar
ise kontrol listesi ile değerlendirilebilir.
FARKLILAŞTIRMA
Öğrenme-öğretme uygulamaları iradeli, sorgulayıcı ve üretken öğrenci profili
Zenginleştirme Ulaşım ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelerin kültürler üzerinde yaratacağı olumlu ve
olumsuz sonuçlarını anlatan dijital çizgi roman yazmaları istenebilir.
oluşturmayı destekleyecek şekilde planlanmaktadır.
Ulaşım ve iletişim teknolojilerinde gelecekte meydana gelebilecek gelişmeler üzerinde
düşünerek bu teknolojilerin gelecek kültürleri nasıl etkileyebileceğine dair çıkarımda bu-
lunmaları istenebilir.
Ülkemizde ve dünyanın farklı ülkelerinde bir yılda alınan patent sayıları ile ilgili bilgi topla-
narak bu patentlerin hangi alanlarda alındığı ile ilgili frayer diyagramı oluşturulması iste-
nebilir.
Destekleme Ulaşım ve iletişim araçlarının kültürel değişime etkileri animasyonlar, filmler, eğitici vide-
olar gibi dijital içeriklerle incelenebilir.
Telif ve patent süreçlerini özetleyen animasyonlar kullanılabilir. 63
-
mutlaştırıcı etkinlikler yapılabilir.
ÖĞRETMEN
YANSITMALARI Programa yönelik görüş ve önerileriniz için karekodu akıllı cihazınıza
okutunuz.
88