Page 12 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 12

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI

               ve performanslarını geliştirebilir. Ayrıca, örgüt iklimini iyileştirme, kurumsal amaçları içselleştirme, örgütsel
               verimliliği ve kalitesini artırma, çatışmaları azaltma ve daha sağlıklı kararlar alma gibi konularda olumlu etkiler
               sağlayabilir. Katılımcı yönetim anlayışı başta öğrenciler, aileler ve öğretmenler olmak üzere değer eğitimini
               ilgilendiren konu, süreç ve uygulamalarda bütün paydaşların söz sahibi olmalarını hedeflemektedir. Paydaşları
               iç ve dış paydaşlar olarak temelde iki başlıkta ele almak mümkündür. İç paydaşlar, öğrenci, öğretmen ve
               yönetim. Dış paydaşlar, aile, sosyal çevre, STKlar, diğer kurum ve kuruluşlardır.

               3.2. ÖĞRETİM PROGRAMINDA EDE ÇERÇEVESİNİN YERİ
               Öğretim programında EDE çerçevesinin yeri; EDE nedir, çerçevenin yeri ve işlevi, önemi ve nasıl yansıtıldığı
               bağlamında ele alınmıştır. Her bir başlık altında özetlenmiş bilgilere yer verilmiştir.

               3.2.1. Çerçevenin Yeri



                    Eğitim birçok bileşeni olan bir bütündür. Bir ayağı geçmişte duran eğitimin diğer ayağı insanlığın geleceğine
                    ufuklar açan bir kapıdır. Millî ve manevi değerler manzumesi ile maddi gelişmenin zirvesini hedefleyen Türkiye
                    Yüzyılı Maarif Modeli; öğretim programlarının temel yaklaşımı, öğrenci profili, Erdem-Değer-Eylem Çerçevesi,
                    beceriler çerçevesi bileşenlerinden oluşan bütüncül bir modeldir.




               Bireyi ve toplumu geliştirip kalkınmaya katkıda bulunacak öğrenci profili,Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde
               yeniden belirlenerek değerler eğitimi içeriğinin geliştirilmesine ihtiyaç duyulmuştur. Türkiye Yüzyılı Maarif
               Modeli'nde disiplinler arası program ögesi olarak değerler eğitimi; kapsayıcı, açık, anlaşılabilir, uygulanabilir
               ve  ölçülebilir  şekilde  tasarlanmıştır.  Bu  bağlamda  bütüncül  yaklaşım  tercih  edilerek  millî,  ahlaki,  insani,
               manevi ve kültürel değerlere birlikte yer verilmiştir. Değerlerin bileşen ve göstergeleri eylem başlığı altında
               açık bir şekilde ifade edilmiş ve kişinin anlam arayışına, toplumsal, milli ve evrensel sorunların çözümüne
               katkıda bulunacak şekilde hazırlanmıştır.
                3.2.2. Çerçevenin İşlevi

                  Yalnızca medeniyete uyum sağlayan bir nesil değil, etkin olarak medeniyet kurucusu ve geliştiricisi bilge
                  nesiller yetiştirmeyi hedefleyen eğitim felsefemiz doğrultusunda ahlaklı, erdemli, milleti ve insanlık için iyi,
                  doğru, faydalı ve güzel olanı yapmayı ideal edinmiş öğrenci profili modele temel oluşturmaktadır.




                                                                                      Temel Kabuller



                                                    BECERİLERİN DESTEKLEYİCİSİ EĞİLİMLER  Ön Değerlendirme Süreci
                             ÖĞRENCİ PROFİLİ  ÖĞRETİM   ÖĞRENME   ÖĞRENME KANITLARI  ÖĞRENME-ÖĞRETME   Ö Ğ R E T M E N   YA N S I T M A L A R I
                    KAVRAMSAL BECERİLER - ALAN BECERİLERİ - İÇERİK ÇERÇEVESİ (ALAN BİLGİSİ)
                            PROGRAMLARININ            ÇIKTILARI  (ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME)  YAŞANTILARI  F A R K L I L A Ş T I R M A
                            TEMEL YAKLAŞIMI                                                Köprü Kurma



                                                       Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri  Öğrenme-Öğretme Uygulamaları
                                                           Erdem-Değer-Eylem
                       PROGRAMLAR ARASI BİLEŞENLER          Sistem Düşüncesi


                                              Bilgi Görseli: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli








      12
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17