Page 72 - Ortaöğretim Veli Rehberlik Kitabı 2
P. 72
Üniversite Hazırlık Sürecinde Ebeveyn Olmak
Etkinliğin Adı Kaygımı Puanlıyorum
Makul Kaygı Kavramını Öğrenir
Etkinliğin Amacı • Düşük Kaygı ve Yüksek Kaygı Seviyesinin Benzer Sonuçlar Gösterdiğinin
Farkına Varır
Etkinliğin Süresi 10-15 dakika
Araç-Gereçler Kaygı çizelgesi
• Aşağıda yer alan kaygı çizelgesi kaygı seviyesinin belirlenmesi için hazır-
lanmıştır.
• Ebeveynin veya çocuğun kaygı seviyesi akademik başarı için tek öncül ol-
mamakla birlikte başarı üzerinde oldukça etkilidir.
• Kaygı seviyesinin düşük olması (0-4) akademik başarının önemsenmeme-
sine veya var olan başarının düşmesine, sorumlulukların yerine getirilme-
mesine neden olur.
• Kaygı seviyesinin yüksek olması (6-10) akademik başarının düşmesine, var
olan bilgilerin sınav esnasında hatırlanamamasına, yetersizlik hissinin oluş-
masına neden olur.
• Makul kaygı seviyesi (4-6), güdüleyici bir etkiye sahiptir. Ebeveyn ve çocuk
görev ve sorumluluklarının farkındadır, zaman yönetimini etkili bir biçimde
uygular, çocukların akademik başarıları yüksektir.
Süreç
(Uygulama Basamakları) Makul kaygı
Düşük kaygı düzeyi düzeyi Yüksek kaygı düzeyi
☺
☹ ☹
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
1. Çizelgeye göre aşağıdaki soruları çocuğunuzla beraber cevaplayın.
Ebeveyn olarak çocuğunuzun sınava hazırlık sürecine yönelik kaygınızı değer-
lendirdiğinizde 0-10 puan aralığındaki cetvelde kendinize kaç puan verirsiniz?
Bu cetvelde çocuğunuz sizin kaygı düzeyinize kaç puan verir?
Kaç puanda olmak isterdiniz? Olmak istediğiniz puan değerinin içinde şimdikin-
den farklı ne yapıyor olurdunuz?
2. Cevaplarınızı değerlendirdiğinizde neler fark ettiğiniz hakkında çocuğunuzla
değerlendirmelerde bulunun.
Etkinliği uygularken “Aslında kaygının daha yüksek/düşük farkında değilsin.”
Uygulayıcıya Not şeklinde yönlendirici bir tutumda olmaktan kaçının.
Kendi duygularınızı çocuğunuzla paylaşmaktan çekinmeyin.
Etkinliği Hazırlayanlar Burcu BOZKURT KARAKÖSE, Merve ÖZORPAK, Mustafa İŞLEK
73
72 73
72