Page 72 - Ortaöğretim Veli Rehberlik Kitabı 2
P. 72

Üniversite Hazırlık Sürecinde Ebeveyn Olmak





             Etkinliğin Adı           Kaygımı Puanlıyorum

                                      Makul Kaygı Kavramını Öğrenir
             Etkinliğin Amacı          •  Düşük Kaygı ve Yüksek Kaygı Seviyesinin Benzer Sonuçlar Gösterdiğinin
                                          Farkına Varır


             Etkinliğin Süresi        10-15 dakika

             Araç-Gereçler            Kaygı çizelgesi




                                       •  Aşağıda yer alan kaygı çizelgesi kaygı seviyesinin belirlenmesi için hazır-
                                          lanmıştır.
                                       •  Ebeveynin veya çocuğun kaygı seviyesi akademik başarı için tek öncül ol-
                                          mamakla birlikte başarı üzerinde oldukça etkilidir.
                                       •  Kaygı seviyesinin düşük olması (0-4) akademik başarının önemsenmeme-
                                          sine veya var olan başarının düşmesine, sorumlulukların yerine getirilme-
                                          mesine neden olur.
                                       •  Kaygı seviyesinin yüksek olması (6-10) akademik başarının düşmesine, var
                                          olan bilgilerin sınav esnasında hatırlanamamasına, yetersizlik hissinin oluş-
                                          masına neden olur.
                                       •  Makul kaygı seviyesi (4-6), güdüleyici bir etkiye sahiptir. Ebeveyn ve çocuk
                                          görev ve sorumluluklarının farkındadır, zaman yönetimini etkili bir biçimde
                                          uygular, çocukların akademik başarıları yüksektir.
             Süreç
             (Uygulama Basamakları)                                 Makul kaygı
                                             Düşük kaygı düzeyi       düzeyi        Yüksek kaygı düzeyi

                                                                        ☺
                                                    ☹                                      ☹
                                         0      1     2     3     4      5     6     7      8     9     10

                                      1. Çizelgeye göre aşağıdaki soruları çocuğunuzla beraber cevaplayın.

                                      Ebeveyn olarak çocuğunuzun sınava hazırlık sürecine yönelik kaygınızı değer-
                                      lendirdiğinizde 0-10 puan aralığındaki cetvelde kendinize kaç puan verirsiniz?

                                      Bu cetvelde çocuğunuz sizin kaygı düzeyinize kaç puan verir?
                                      Kaç puanda olmak isterdiniz? Olmak istediğiniz puan değerinin içinde şimdikin-
                                      den farklı ne yapıyor olurdunuz?
                                      2. Cevaplarınızı değerlendirdiğinizde neler fark ettiğiniz hakkında çocuğunuzla
                                         değerlendirmelerde bulunun.




                                      Etkinliği uygularken “Aslında kaygının daha yüksek/düşük farkında değilsin.”
             Uygulayıcıya Not         şeklinde yönlendirici bir tutumda olmaktan kaçının.
                                      Kendi duygularınızı çocuğunuzla paylaşmaktan çekinmeyin.


             Etkinliği Hazırlayanlar  Burcu BOZKURT KARAKÖSE, Merve ÖZORPAK, Mustafa İŞLEK





                                                                                                                                                                                  73
                                                           72                                                                                                                     73
                                                           72
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77