Page 75 - Fen Lisesi Matematik 9 | Denklemler ve Eşitsizlikler
P. 75
DENKLEMLER VE EŞİTSİZLİKLER
9.3.4. ÜSLÜ İFADELER VE DENKLEMLER
Etkinlik
Rehber Öğretmen Okul Müdürü Fikret Bey, okul adına “Doğa Gönüllü-
0
2 = 1 leri Hatıra Ormanı” oluşturmak istemektedir. Bu amaçla
(1. Adım) okulun çevre kulübünden bu konuyla ilgili bir proje yap-
malarını ister.
Çevre Kulübü rehber öğretmeni başkanlığında öğ-
rencilerle yapılan toplantıda “Bir Meşe Palamudu da
Sen Ek” adında bir proje hazırlanmasına karar verilir.
1
2 = 2 Proje kapsamında, il orman müdürlüğünden temin edi-
(2. Adım) len meşe palamutlarının dağıtımında aşağıdaki yöntem
belirlenir:
2
2 = 4 Bir meşe palamudunu eken rehber öğretmen, iki
(3. Adım) öğrenciye iki adet meşe palamudu tohumu verecektir.
Tohumu alan her öğrenci, iki arkadaşının da aynı şekilde
meşe palamudu ekmesini sağlayacaktır. Kelebek etkisiy-
le bu işlemin devam etmesi planlanmaktadır.
Şekilde belirtilen adımlara göre “Bir Meşe Palamudu da Sen Ek” projesine yönelik aşağıdaki
soruları cevaplayınız.
1. 5. adımın sonunda toplam kaç palamut dağıtıldığını nasıl ifade edersiniz?
2. 10. adımda kaç palamut tohumu dağıtılmış olur?
3. Rehber öğretmen, projeyi 3 öğrenci ile başlatıp 5. adıma kadar dağıtım yapsaydı kaç palamut
tohumu daha dağıtılmış olurdu?
4. Siz de belirlediğiniz herhangi bir adımda meşe palamudu dağıtılan kişi sayısını belirtiniz.
5. Daha önce de uygulanmış olan benzer projeleri iki hafta süresince araştırarak sonuçlarını
tartışınız.
Fen Lisesi Matematik 9 | 161