Page 75 - Fen Lisesi Matematik 9 | Denklemler ve Eşitsizlikler
P. 75

DENKLEMLER VE EŞİTSİZLİKLER

            9.3.4. ÜSLÜ İFADELER VE DENKLEMLER




                 Etkinlik
































                         Rehber Öğretmen                   Okul Müdürü Fikret Bey, okul adına “Doğa Gönüllü-
                                               0
                                              2 =  1    leri Hatıra Ormanı” oluşturmak istemektedir. Bu amaçla
                                             (1. Adım)  okulun çevre kulübünden bu konuyla ilgili bir proje yap-
                                                        malarını ister.
                                                           Çevre  Kulübü  rehber  öğretmeni  başkanlığında  öğ-
                                                        rencilerle  yapılan  toplantıda  “Bir  Meşe  Palamudu  da
                                                        Sen  Ek”  adında  bir  proje  hazırlanmasına  karar  verilir.
                                               1
                                              2 =  2    Proje kapsamında, il orman müdürlüğünden temin edi-
                                             (2. Adım)  len meşe palamutlarının dağıtımında aşağıdaki yöntem
                                                        belirlenir:
                                               2
                                              2 =  4       Bir  meşe  palamudunu  eken  rehber  öğretmen,  iki
                                             (3. Adım)  öğrenciye iki adet meşe palamudu tohumu verecektir.
                                                        Tohumu alan her öğrenci, iki arkadaşının da aynı şekilde
                                                        meşe palamudu ekmesini sağlayacaktır. Kelebek etkisiy-
                                                        le bu işlemin devam etmesi planlanmaktadır.




                      Şekilde belirtilen adımlara göre “Bir Meşe Palamudu da Sen Ek” projesine yönelik aşağıdaki
                   soruları cevaplayınız.
                      1.   5. adımın sonunda toplam kaç palamut dağıtıldığını nasıl ifade edersiniz?
                      2.   10. adımda kaç palamut tohumu dağıtılmış olur?
                      3.   Rehber öğretmen, projeyi 3 öğrenci ile başlatıp 5. adıma kadar dağıtım yapsaydı kaç palamut
                        tohumu daha dağıtılmış olurdu?

                      4.  Siz de belirlediğiniz herhangi bir adımda meşe palamudu dağıtılan kişi sayısını belirtiniz.
                      5.  Daha önce de uygulanmış olan benzer projeleri iki hafta süresince araştırarak sonuçlarını
                        tartışınız.






                                                                                       Fen Lisesi Matematik 9 | 161
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80