Page 16 - Türk Kültür ve Medeniyet Tarihi 11 | 2.Ünite
P. 16

2. Ünite


                    Günümüzde  inanç  temeline  dayalı  en  büyük  toplumsal  olaylardan  birisi  de  15  Temmuz
               sürecini ülkemize yaşatan FETÖ’nün yaptığı hain darbe girişimidir. Kendilerini gizleyerek devlet
               kurumlarına sızan ve yıllarca kendilerine verilecek emirleri bekleyen örgüt üyeleri, uygun za-
               manın geldiğini düşünerek darbe girişiminde bulunmuş, ama Türk milletinin cesareti devletin
               esaretine müsade etmemiştir. Onların bu hain teşebbüsleri, Türk halkının demokrasi sevdası
               karşısında büyük bir bozguna uğramıştır.
                    FETÖ/PDY, 2016 yılının 15 Temmuz gecesi Türkiye Büyük Millet Meclisi’ni bombalamış
               (Görsel 2.18), Cumhurbaşkanı’na suikast girişiminde bulunmuş ve halkı acımasızca katletmiş-
               tir. Türklerin tarih boyunca kurduğu güçlü devletler, gerek dış mihraklar tarafından gerekse
               yurt içindeki bazı hainler tarafından
               zayıflatılmaya  ve  hatta  yıkılmaya
               çalışılmıştır.
                    Sözde  din  adamı  kisvesiyle
               dini  kendi  çıkarları  doğrultusunda
               kullanan  bir  kısım  insanlar,  Türk
               toplumunu yanlış yola sevk ederek
               devleti  âciz  ve  çaresiz  duruma  dü-
               şürmeye  çalışmışlardır.  Ancak  yeri
               geldiğinde her türlü zorluğun üste-
               sinden gelmeyi başaran Türk mille-
               ti, tarihinden aldığı güçle buna fır-
               sat vermemiştir.
                                                     Görsel 2.18: TBMM’nin bombalanmış hâli
                     SIRA SİZDE



                                Bir Haşhaşinin Eğitimi
                       Alamut’ta hızlı ve gizli haberleşmenin araç-             Baba İshak Taktiği
                  ları olan posta güvercinlerine alışmak, şifreli al-     Baba  İshak’ın  kafasında,  genç-
                  fabeleri ezberlemek. Kimi zaman yerel bir lehçeyi,   lik yıllarının başlarından beri insanı
                  bir ağzı öğrenmek. Yabancı ve düşman bir orta-     aldatmak ve mürit avlamak sevdası
                  ma sızmayı becermek, orada haftalarca, aylarca     vardı. Göz boyama ve büyü sanatın-
                  kendini belli etmeden yaşamak. İnfaz için en uy-   da eli çabuk ve ustaydı. Başta şehirle
                  gun anı kollarken her türlü kuşkuyu yatıştırmayı   ilişkisi az olan köylülerle, bilgisiz bir
                  bilmek.  Avını  bir  avcı  gibi  izlemek.  Nasıl  yürü-  fakihten ve sözde bir müftüden duy-
                  düğünü, neler giydiğini, alışkanlıklarını, dışarıya   dukları en ufak bir yaldızlı söze alda-
                  hangi saatlerde çıktığını inceden inceye araştır-  nan,  inançlarında  itiraz  etmek  diye
                  mak.  Bazen  çok  iyi  korunan  biri  söz  konusuy-  bir  şey  bulunmayan,  onların  sözle-
                  sa yanına kapılanmanın, ona yaklaşmanın, bazı      rine  hiçbir  şekilde  karşı    gelmeyen
                  yakınlarıyla dostluk kurmanın yolunu bulmak.       Türk  topluluklarını  davetle  meşgul
                       Haşhaşi iki fedainin, kurbanlarından birinin   oldu. Her zaman gözü yaşlı, hâli üz-
                  canını alabilmek için iki ay boyunca bir Hristiyan   gün  ve  vücudu  zayıftı.  Konuşurken
                  keşiş kılığında yaşadıkları rivayet edilir.        kısık bir sesle konuşurdu.
                                         Amin Maalouf, Semerkant, s. 133-134          İbn-i Bibi, Selçuknâme II, s. 49

                      Yukarıdaki metinlerde anlatılanlarla, günümüzde yaşanan toplumsal olaylar ara-
                  sında benzerlikler var mı? Bu konudaki düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşıp çı-
                  kan sonucu alttaki boş alana yazınız.

                  .........................................................................................................................................................................................................................
                  .........................................................................................................................................................................................................................
                  .........................................................................................................................................................................................................................




                                                            80
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21